Blij blij blij!!

21-03-2016 23:00

Blij, blij, blij!!!


Afgelopen dagen echt veel kleine dingen waar ik super blij van werd! En er komen steeds meer dingen bij, van het weekend bv wat getuinierd op zijn mo’s. (lees, sinds ik wat ging mankeren aan mijn been, heb ik veel creatieve manieren gevonden om toch nog mijn hobby’s zoveel mogelijk uit te kunnen voeren op Mo’s way!). De zon was hard zijn best aan t doen om door te breken…hier werd ik echt blij van! Ik had vorige week bij de Wibra bloemenzaden gescoord, pakje was 1,99 en hier zou een bloemenmengsel in zitten waar vlinders op af zouden komen…..nou ik ben benieuwd! Of het inderdaad deze prachtige bloemen worden én of er dan ook vlinders op af komen, ik hou jullie uiteraard op de hoogte!             

Er zat echt een mini zakje in t.o.z. formaat doosje, dat zakje zat wel stampen vol met zaadjes, er ook een aantal in mijn voortuin gestrooid.

 

Waar werd ik nog meer blij van? Iedereen herkent zich/haar wel in het volgende, je hebt vast ergens in je huis curvers staan, bakken of dozen waar dingen in zitten waarvan je niet eens meer goed weet wat er in zit en waar je waarschijnlijk jaren niet in hebt gekeken. Maar je hebt wel het gevoel dat je het moet blijven bewaren! Nou dat is hier ook aan de hand, alleen had ik een paar weken geleden zoiets van, volgens mij ben ik al ruim 4 jaar niet meer in deze curvers geweest, hooguit om iets achteloos erbij te stoppen, er uithalen?? Ho maar!

Daarom vond ik wel dat het tijd werd om het e.e.a. te gaan uitzoeken. Inmiddels ben ik begonnen met uitzoeken en al 3 vuilniszakken vol met zooi en troep en waarvan ik nu sterk afvraag (achteraf gezien) waarom dacht ik dit perse te moeten bewaren???

 

Al dat opruimen, uitzoeken en verschillende stapels gemaakt om weer iemand anders blij mee te maken heb ik er een erg tevreden gevoel over van gehouden, echt een ‘blij blij blij’ gevoel!!! Beetje meer ruimte krijgen in ons huisje is ook echt een ‘blij’ gevoel! Ze zeggen toch ook wel….als je het vijf jaar aan t bewaren ben, kan het voor 80% (de procenten verzin ik nu ter plekke) weg.

 

Waar ik echt blij van werd, was de uitspraak die mijn neefje tegen mijn moeder uitte. Mijn moeder (zijn oma dus) was een boek aan het lezen met hem over vliegtuigen. Mijn moeder vertelde tegen hem, als het straks grote vakantie is, dan zal papa (mijn broer) vast met jou nog naar de vliegtuigen gaan om ze in het echt te zien. Waarop mijn neefje antwoord gaf: Ja, maar ik ga in de grote vakantie ook logeren bij tante Monique hoor! Smelt moment toch he….word ik ook erg ‘blij’ van!

 

Vandaag via via op Instagram op Nathalie’s keuken blog geraakt en hier zag ik een super simpel en super gezond recept voor kokosmakronen te maken. Hier werd ik super blij van, ik ben gek op kokosmakronen maar van de bakker zijn ze zo verschrikkelijk zoet en hierin zit natuurlijk de slechte suikers…daar word ik iets minder blij van…dit recept ga ik zeker snel uitproberen, ze heeft nog meer easy recepten staan…ook wat minder easy. Maar ik moet het echt hebben van de recepten die zo in elkaar te flansen zijn, ivm ik niet net zoals vroeger lang op mijn benen kan staan. Op zijn mo’s moet dit te doen zijn, hihihi….daarom erg selectief met recepten in de praktijk brengen, deze zie ik zeer zeker zitten. Wanneer dit project slaagt, dan kun je het recept vinden op mijn www.bewust-smikkelen.webnode.nl blog!

 

Binnenkort nog meer ‘blij blij blij’ verhalen, tot gauw!

 

Monique

Onderwerp: Blij blij blij!!

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht