Herfst

07-10-2017 11:59

Oktober met zijn fantastische herfstkleuren palet, echt genieten!!! Ik hou er zo van, zelfs van de regen die valt. Tijdens deze jaargetijde vind ik het stuk minder erg om in de regen te lopen, fietsen of rijden, tuurlijk vind ik het ook prettig als we regelmatig de zon zien en dat het ook droog is, zodat je een lange wandeling kunt maken of gewoon omdat het vaak wat lichter toont zonder regen. Waarom is dan nu de regen minder erg dan in een andere jaargetijde, is het omdat het echt bij de herfst hoort? Ik denk het wel, want bij herfst denk je ook aan vallende bladeren, paddenstoelen die ontstaan door die gevallen bladeren en die nattigheid.

Gisteren reden we langs een berm vol met paddenstoelen, de ene nog groter dan de ander. Ze waren prachtig, bijzonder en met heel veel verschillende op zo klein stukje berm. Wij genieten hiervan!! Volop! Ik maak foto’s en kijk goed uit waar ik stap of mijn voet neerzet. Want ik wil geen van allen beschadigen. Wat associeer jij met de herfst, zelf krijg ik eind zomer al weer zin om de vensterbank opnieuw te decoreren, ik krijg zin om kastanjes, eikeltjes, beukennootjes etc te rapen, drogen en ergens in huis een plekje te geven, zodat we er nog lang van kunnen nagenieten. Ik krijg zin om zelf waxinelichtjes te maken en deze in allerlei glaasjes en potjes te branden, gezelligheid in huis te creëren. Niet dat het andere jaargetijde niet gezellig is, oh jawel zeker! Maar waxinelichtjes, kaarsen horen wat ons betreft echt bij de herfst en winter! Thee drinken doe ik het hele jaar door, toch tijdens de herfst geeft dit net een tikje andere dementie aan het drinken van thee. De theepotjes komen tevoorschijn, de opmaakbordjes en er wordt extra aandacht geschonken aan het theezetten en het opdrinken ervan. Net even die extra touch!

Bij herfst horen ook de boswandelingen, laarzen aan of goede waterdichte schoenen en het liefst in de ochtend die mooie frisse wandeling maken. Heerlijk die geuren van het bos die je het beste waarneemt in de herfst, lopen over de gevallen noten en bladeren, het knarsen onder je zolen, het struikelen over de boomstronken die je niet meer ziet door die bladeren. Het spotten van vogels, noten op de grond en paddenstoelen, echt een serieuze herfstwandeling maken, heerlijk! En misschien daarna voor sommige even wegduiken achter een grote kop warme chocolade met slagroom of heerlijk genieten van een warme kop soep.

Ik ben erg benieuwd wat jullie echt dat herfstgevoel geeft en of jullie ook zo kunnen genieten van dit jaargetijde, vind je het leuk, laat hieronder jouw reactie achter.

Voor nu, wens ik jullie een fantastische herfsttijd toe!

 

 <benieuwd naar de foto's? Bekijk ze in de galerij ;-)>

                                    

Lieve groet, Monique

Onderwerp: Herfst

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht