Kanjers

11-07-2018 15:11

Kanjers,

 

Ik ken inmiddels al aardig wat kanjers, kon ze al voordat ik radicaal werd uitgeschakeld, maar zeker tijdens mijn journey om mijn gezondheid weer zo intact mogelijk te krijgen ontmoette ik nog een aantal kanjers. Stuk voor stuk een grote inspiratiebron om door te zetten en moed te houden.

 

Nu ben ik van mezelf ook al een knokker en een doorzetter en erg positief ingesteld, alleen nooit kunnen bedenken, deze eigenschappen erg nodig te gaan hebben. En tuurlijk ik doe alles met een lach en behoud zeer zeker mijn humor, wat ook valkuilen hier en daar oplevert. Omdat men denkt als je nog grapjes kan maken, dan zal het wel loslopen met de pijn, verdriet en slechte gezondheid. Persoonlijk denk ik:je kent me niet en dat is prima, maar weglachen of omgaan met pijn, verdriet en slechte gezondheid in combinatie met een goede dosis humor zijn twee verschillende dingen.

 

Maar ik wil het in dit artikel niet over mij hebben, maar over die andere kanjers, stuk voor stuk zijn ze ook hun battle aangegaan, maar ook met een grote dosis positieve instelling en humor of beide! Het brengt je weer op een ander pad. Want hoe graag we misschien ook wilde om weer op ons oude pad terug te komen, dit is niet realistisch. Er zijn gewoon dingen drastisch veranderd of we dit nu leuk vinden ja of nee. Deal er maar mee en maak jouw nieuwe pad gewoon weer fijn, leuk en gezellig! Dingen veranderen nu eenmaal, het is zo.

 

Vandaag viel er een super gaaf tijdschrift op de mat. Het Access Kiteboard magazine, naast dat ik het een echt mooi blad vind (mooi papier, fijn bladeren, goed geschreven artikels en super mooi fotomateriaal), ging het mij dit x om een specifiek artikel. Blz 44 tm 51 gaat over Willem Hooft. De kite surfer die een motorongeluk kreeg. En hierdoor niet meer zijn avonturen kan beleven zoals voorheen maar op zeker nu NIEUWE AVONTUREN gaat beleven.

Zijn eigen woorden: Lopen kan ik niet meer, maar ik kan wel leren vliegen! En hoe!!!

 

Als ik zijn YouTube movie zie, dan geniet ik volop mee! Amazing!!! Awesome!! Nieuwsgierig, kijken dan!

 

Terwijl ik het artikel in een adem uit lees, herken ik een aantal dingen die overeenkomen met mijn gedachtes en ervaringen. Wanneer hij verteld over het moment dat hij zelf in zijn uppie de Noordzee weer opging, zijn mijn gedachtes, ohno!!! Wat heeft ie gedaan??!! Tegelijkertijd snap ik hem helemaal en herken dat gevoel. Er gaat zoveel adrenaline door je heen. Je MOET, je ZAL en je GAAT!!! En hij ging inderdaad, hij strandde letterlijk en figuurlijk – het laatste is direct een mooie herinnering (wat heel gek klinkt, daar ben ik me volledig van bewust, toch zijn dit belangrijke leerervaringen). T kwam goed, hulp uit onverwachte hoek. Ik geloof hier sterk in. Je actie was spontaan – no fair – adrenaline won – go en learn!!! En vooral ENJOY en dat deed je!! Dat doe je bij elke actie en al kennen we elkaar niet, toch ben ik hartstikke trots op je! You did it! Je gaat een mooie toekomst tegemoet, een andere, maar een mooie!! Samen met je familie, vriendin en vrienden, jouw leven, jouw toekomst, jouw dromen. Je bent een Kanjer!!

 

Lieve groet,