Lente & rommelen in de tuin.

28-03-2016 22:09

Lente!!!!

 

Ja, eindelijk is de lente begonnen…oh wat waren we daar aan toe zeg!! Nu nog lente weer, dan zou het helemaal tof zijn. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik echt wel blij werd van het weer vandaag, al was het wel heel jammer dat er code geel was betreft de rukwinden, want hierdoor kon een goede vriendin en haar kids niet komen (mijn neefje en nichtje). Geeft niets, zo hebben we allebei een rommel relax dagje alsnog gehad en wat in het vat zit……het is niet de bedoeling dat ze van de weg afwaaien, hierom besloten om onze afspraak te verzetten.

 

Vanmiddag nog even in de tuin bezig geweest, had ik jullie het al verteld?? Er ligt een eend te broeden voor onze notenboom onder een andere struik (waarvan ik de naam even niet weet), ze ligt er nu 4 dagen en ik las op een site dat het zo 28 dagen duurt dat ze aan het broeden is. Ik las ook op internet ergens dat de mannetjes eend niet zo trouw is maar het mannetje wat bij dit vrouwtje hoort zwemt dagelijks langs onze schutting en ligt heel vaak echt recht tegenover de schutting aan de andere kant van de sloot. Hij blijft netjes in de buurt, dat siert m. Ik kan gewoon in de tuin rommelen en ze blijft heel rustig liggen, wij genieten hiervan. Dit is echt een ‘enjoy’ moment, echt zo leuk. We zijn heel benieuwd hoe dit straks gaat.

 

Vanmiddag ook nog wat potjes en bakken gevuld met hydrokorrels, aarde en zaadjes van zowel bloemen als groente. Heerlijk om te doen, gewoon al zittend op de bank in onze tuin, hop been ook op de bank en op t gemakje hiermee aan de gang en ondertussen volop vitamine D opdoen, heerlijk!!! Echt genieten!!! Ruim 2,5jaar geleden deed ik echt bijna elk vrij uurtje tuinieren!! Dit is nu wel anders, ik zou het nog steeds wel willen. Alleen zijn er nu echt dingen veranderd, het fijnste zou zijn als ik nu bakken heb die hoger staan. Zodat ik vanaf een krukje (wel zo’n hoog krukje van minimaal 45cm hoog) kan tuinieren. Alleen het ontwerp van onze tuin nu is niet echt toegankelijk voor bakken die hoger zijn. Ooit hopen we dit wel zo aan te kunnen leggen, alleen ik kan hier niet echt meer mee helpen, dat is wel jammer. Dit moet echt een projectje worden. Hopelijk lukt het vriendlief in de grote vakantie om in elk geval al stukje tuin aan te pakken. We willen een rechthoek stuk (vlak na de keuken) veranderen in tegels ipv tuin.

 

Zo krijgen we meer ruimte in het begin van de tuin, dat gedeelte wordt onderhoudsvrij of makkelijk te onderhouden en we krijgen wat meer rust qua uitzicht vanuit de keuken. De wensen zijn veranderd. Vroeger wilde ik zo’n zelfde soort tuin als bij mijn opa en oma vroeger. Nu wil ik het liever strak, makkelijk en paar gezellige (zit) hoekjes en makkelijk bereikbaar. Nieuwsgierig hoe mijn tuin nu is? Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen. Hebben jullie een tuin? Of balkon? Staan hier ook bloemen en groente, van welke stijl qua tuin hou jij? Ik ben wel benieuwd!

 

Geniet van elke zonnestraal!

 

monique