Leuke ervaring - de FotoFair 2017

23-05-2017 14:59

Fotofair 2017

 

Ik won kaarten voor de Fotofair 2017, afgelopen zondag gingen we vol enthousiasme op pad richting Hilvarenbeek, de fair was in Beekse Bergen. De reis liep voorspoedig en we konden onder de bomen vlak bij het park parkeren, wauw wat een mooie omgeving!

 

Zodra we onze toegangskaarten lieten zien bij de ingang kregen we direct een leuke goodietas, die super fijn over je schouder te dragen was, ja echt, het gleed niet direct van je schouder, goed over nagedacht dus! In de tas zat een lensdoekje en een tijdschrift van Fotofair en van KameraExpress. Super mooie glossy tijdschriften met veel info en mooie plaatjes. De ingang begon buiten met direct al het e.e.a. stands, dan ging je naar binnen (hier kon je evt gebruik maken van toilet) en ook hier weer verschillende stands en een grote hal waar KameraExpress stond opgesteld met allerlei mooie aanbiedingen voor de liefhebber, vanuit deze hal liep je weer naar buiten het terrein op waar giga veel stands te zien en te bezoeken waren. Vooraf kon je al evt. masterclasses of lezingen bespreken, reserveren. Ik was voornamelijk gewoon heel erg nieuwsgierig hoe de fair eruit zag, wat er te zien was en te beleven. Ik wist dat er zo wie zo een roofvogelshow zou zijn en dat ik die absoluut wilde zien. We waren nog ruim op tijd, dus struinde we verschillende stands af op het gemakje. Sommige mensen waren verkleed als ridder of jonkvrouw (er zou ook nog een riddershow zijn die dag), ik liep tegen een best vreemd iets aan, was dit ook een ridder??? Je vindt de foto in mijn fotogalerij, ik hoor graag wat het moest voorstellen, ik vraag me dan ook direct af, zou het niet enorm warm zijn in zo’n pak? En wat zit er in, een stoere man of een tja wat minder stoer iemand?

 

We liepen voorbij het terrein waar nog een Drone show zou komen, de ridders liepen we ook voorbij en genoten eigenlijk gewoon van de wandeling, van het buiten zijn in een best mooi gebied! Voordat we meters en meters te veel zouden lopen en dadelijk niet meer op tijd terug zouden zijn voor de roofvogelshow pakte ik nog even mijn telefoon uit mijn tas om de plattegrond te bekijken. Aha, we waren al ruim voorbij het strandje waar de show zou gegeven worden, we besloten weer langzaam terug te lopen, rechts van ons zagen we een masterclass actief bezig zijn met fotograferen…es kijken wat fotograferen ze? Oh een bijzonder beest…goh even blijven staan, ook een foto maken. Al dan op afstand, ik heb een compact camera met een behoorlijke zoom, deze afstand is dan direct het probleem niet meer. Ik besloot even op een grasbult (soort klein bergje) te gaan zitten en alles even te bekijken. Dat was een goede actie, want het was namelijk een masterclass roofvogels fotograferen!

 

Mooi!!! Ik had er goed zicht op en ik hou daar wel van, net even vanuit een andere hoek foto’s maken. En er zitten toch wel wat leuke plaatjes bij hoor!!! We waren daar dus exact op het goede moment!

 

Ook grappig want er zat een gier op een paaltje en ze waren op een strandje, dus die gier zit model te zijn op dat paaltje, komt er over het water een klein bootje aanvaren, je ziet die gier opkijken richting die boot en die boot ook volgen, hier 3 foto’s van kunnen nemen, zo grappig. Mijn foto’s vertellen het verhaal, ook deze zijn te zien in mijn fotogalerij. Hoe leuk is dat! Had ik in deze masterclass gezeten dan had ik nooit deze foto vanuit deze hoek kunnen maken, nu wel. Dubbel genieten voor mij!

 

Naderhand zijn we nog naar de roofvogelshow geweest en ik besloot voornamelijk hier te kijken en te genieten van deze beesten en hun trainers. Je krijgt toch meer mee als je niet constant aan het fotograferen ben. Toch zo nu en dan nog wat leuke foto’s kunnen maken, want ik stond vlak bij de bus waar deze prachtbeesten in zaten. De meeste fotografen stonden in een cirkel om de vogels heen en hadden dan hoe dan ook andere toeschouwers op hun foto’s. Wat ook leuk was, is dat naast mij een man zat in een rolstoel en de trainer van de vogels liet nog een vogel bij deze man op zijn pet landen. Omdat dit een snelle spontane actie was van deze trainer kon ik niet goed op mijn belichting letten, maar nam wel snel een foto, later vonden ze dat erg leuk en ik stuur uiteraard deze foto naar deze familie toe! Al met al een mooie dag, na de show nog langs wat stands gelopen, oa de Sony en Zoom.nl en bij de laatste werd me een gratis masterclass aangeboden over macro fotografie. Nou graag!!! En voor ik het wist zat ik te luisteren naar Daan de Vos die erg gepassioneerd kon vertellen over zijn hobby, leuk om te weten dat ook hij erg geïnteresseerd is in de insecten die hij fotografeert, waar komen ze vandaan, hoe heten ze, enz. enz. en dat hij er evt. voor ga reizen om die ene vlinder of libel op de foto te zetten, gaaf!!! Nou dat reizen doe ik nog niet, maar kom er wel graag vroeg me bed voor uit of blijf uren wachten tot de goede positie en ja, ik wil ook altijd meer weten over dat insect. Tof om te horen dat hij dit ook heeft. Hij maakt prachtige foto’s en is ook niet iemand die met fotoshop zijn foto bewerkt, i love it!! Kortom die ga ik es volgen, toch weer aantal tips&trucs rijker.

 

We vervolgde onze toch richting de uitgang, we ontvingen nog het e.e.a. aan kortingsbonnen en van Rooij fotografie nog een lenzendoekje en dat was het, terug naar de auto. Wat een prachtige dag, ook qua temperatuur en weer. Zo nu en dan de zon, bewolkt en tshirt-weertje, heerlijk! En wat leuk om zo eens de FotoFair mee te mogen maken.

 

Wie weet tot een volgende keer!

Dag Beekse Bergen en welkom Barendrecht!