Ontspannen, uitrusten, relaxen & vooral genieten!

22-05-2016 23:33

Wat is ontspanning toch belangrijk! Je laadt weer op, krijgt nieuwe energie, t voelt als een boost en het is nog makkelijker van de allerkleinste dingen te genieten, want je hebt namelijk weer energie!

 

Heerlijk gebadderd…gegeten, gewandeld, genoten, nog wat leuke aankoopjes gedaan, onder andere een leuk klein cadeautje voor mijn buurvrouw die ik verder nog met één van mijn eigen creaties af ga maken. Gewoon om haar te bedanken! Alvast een leuke verrassing voor mijn schoonouders, die binnenkort na tig jaar hun nieuwe matras & nieuwe lattenbodems bezorgd krijgen. Ook nog een leuk cadeau voor mijn ouders, want mijn vader had tijdje geleden eindelijk wat tijd gevonden om een nieuw bed te maken voor hunzelf, die waanzinnig mooi is geworden! Hierom vonden wij dat hier nog een mooi cadeau bij hoorde ;-).  Later vertel ik wat het is, want het kan zomaar dat ze het anders eerder hier lezen en dan is de verrassing weg! Nog iets voor onszelf? Euh ja…we zijn gisteren Arnhem even in geweest en las op een andere blog over een leuk koffie zaakje (waar je koffie en super lekkere brownies kan bestellen huisgemaakt van pure raw cacao….). We waren helemaal enthousiast en gingen op pad! Jammer, we hebben het zaakje niet gevonden L.

 

Verder vond ik op diezelfde blog een review over een zaakje met gezonde voeding van Milou…het winkeltje heet Mimint en zit ook in Arnhem. Ze zitten in een klein pandje op de Nieuwstraat, let op, ze hebben nog een pandje aan de andere kant van de kerk en die is 3x zo groot en ze verhuisd met inhoud van dit kleine pandje half juni dit jaar naar dit pand. Het is té schattig winkeltje, gisteren stond haar moeder hier. In een latere post ga ik hier verder over vertellen en plaats ik er foto’s bij. Zeker de moeite waard om nog eens terug te komen op mijn blog, wanneer je geïnteresseerd bent in leuke winkeltjes, leuke eigenaren en gezonde voeding.

Ik kocht hier iets voor mezelf maar ook om weer iets cadeau te geven ;-). Verderop om de hoek heb je het leuke cadeauzaakje Van Mij zitten, eigentijdse dingen, soms in vintage/retro look, soms echt van deze tijd. Leuk om te snuffelen, niet overvol en een leuke verkoopster achter de toonbank. Ik vroeg haar om wat foto’s te maken voor mijn blog, ze vond het erg leuk dat ik het vroeg, zelf vind ik dit wel zo netjes om dit te vragen, bij Mimint vroeg ik het ook. Tegenwoordig met al die smartphones en social media worden er automatisch zoveel foto’s geschoten (ben er zelf ook schuldig aan). Het nadeel hiervan is dat er best nonchalant hiermee om wordt gegaan. Oke, het is wel anno 2016 en misschien ben ik erg ouderwets hierin, toch kan het ook inbreuk op iemand zijn privacy zijn vind ik persoonlijk. Niemand heeft er echt meer iets over te zeggen, het wordt maar gedaan. Later hier meer over, waar ligt die grens?  Bij Van Mij kocht ik 3 leuke kaartjes en een glazen bakje met deksel waar je iets kleins & moois kan bewaren, bv een mooi gedroogd bloemetje, het bakje lijkt op een kweekglaasje. Het was echt iets kleins en heel leuk om gewoon te hebben. Hierna keerde we terug richting de auto, vlak hiervoor maakte we nog een tussenstop bij Topshelf (voorheen V&D – oei, wat mis ik die winkel toch!) en dronken nog wat bij La Place, lekker vertrouwd en super producten, wel eens daar de brownie geproefd??? Echt een aanrader, mega lekker, niet zwaar op je maag en ook niet mierzoet, vooral de noten erin maken het echt af, qua ’n lekkernij!

 

Voordat we in Arnhem stad waren kwamen mijn ouders nog even langs, zij zaten in de buurt en als verrassing waren mijn broer en zijn zoontje er ook bij! We hebben gezellig met zijn allen geluncht en gekletst! Al met al, weer een top dag!

 

We logeerde dit weekend in vd Valk in Arnhem, echt een heel fijn hotel. Vriendelijk personeel, goede bereikbaarheid, prima ontbijt, lunch of diner! Service uitmuntend en het hotel ziet er fris en verzorgd uit. De kamers zijn netjes ingericht en mijn favoriet de kamers hebben een heel groot lang en breed bad. Zelf ben ik 1,90cm en echt ik kan languit liggen, ik kan ook in kleermakerszit in het bad zitten qua breedte. Het is echt een super bad! Wat ook heeeeeeeeel fijn is, is dat dit hotel een welness salon heeft. Voor leuke prijzen kun je jezelf laten verwennen door Mandy & collega. Ze zijn erg vriendelijk en ik vind de gezichtsmassage en lichaamsmassage echt een aanrader. De eerste x dat we in dit hotel logeerde, had ik Mandy zelf en vandaag trof ik haar collega. Naast dat de massages weer top waren, had ik ook een super leuk gesprek met deze jongedame. We inspireerde elkaar door onze verhalen die we deelden tijdens de massage, wauw wat was dit weer een leuke dag & natuurlijk weer helemaal zen!

 

We sloten deze top dag af met een diner in het restaurant. Echt een dubbel en dwars genietdagje!! Bedankt lief, dat je erbij was & dat dit weekend mogelijk was!

 

Lieve groetjes, Monique