Rakelings langs me vliegt er een ijsvogel, fantastisch

08-09-2017 16:03

7 september 2017,

Heerlijk herfst weertje, zonder jas naar buiten kan nog, vestje is wel een aanrader. Een lekker windje met afwisselend de zon, echt wat kan ik hier van genieten. Ik zit op ons teak houten bankje achter in de tuin, met uitzicht op de sloot die toch wel weer schoon lijkt te zijn. Want de eenden badderen er weer vrolijk op los, zoeken naar eten en drinken regelmatig uit deze sloot. De grote libellen zijn weer zichtbaar en vliegen rondom de sloot over de tuinen. Fantastisch! Op het moment hangt er nog een net over onze druiven en hierom dan ook over ons, terwijl we hier zitten te genieten. Het voordeel van dit net is echt dat onze oogst van ons blijft en de vogels zich voeden met andere besjes, zaden ed. Het nadeel is dat we nu op het randje van ons hek even geen vogels spotten, zoals de raaf, roodborstje, winterkoning etc. Dat is dan het jammere eraan. Dit komt straks weer goed, zodra onze oogst geplukt is.

 

Terwijl ik geniet van een meerkoet die op en af zwemt in de sloot, de eenden die aan de overkant lekker in het alweer hoge gras vertoeven vliegt er een ijsvogel rakelings langs mij heen! Een ijsvogel, yeah!!! Mijn dag kan niet meer stuk! Ze zeggen wanneer je een schone sloot hebt, dan kun je er een ijsvogel spotten, mooie bevestiging lijkt mij. We hebben een x een ijsvogel zittend op het randje van ons hek mee mogen maken. Hier hebben we een foto van, die we maakte vanaf de bovenverdieping door een raam heen, geen allerbeste en scherpste foto, het ging mij er enkel even om dat ik deze foto kon maken, zodat ik aan familie en vrienden deze prachtige ervaring kon delen. Zover de kans dan is dat ze me niet op mijn woord zouden geloven, want over t algemeen doen ze dit uiteraard wel. Was de ijsvogel het hoogtepunt van deze dag? Ja, tot nu toe wel. Al vind ik het ook fantastisch om te zien dat er een jong groot is geworden van de waterkip ook wel waterhoen genoemd, ik noem het al jaren een waterkip. 

   

 

Ken je ze? Ze hebben wel iets van een kip weg, vooral het loopje. Er loopt tussen alle eenden en volwassen waterkip nu ook een puber waterkip, nog bruin van kleur maar zeker te groot om nog opgegeten te worden door de raaf, reiger of roofvogel die we hier ook regelmatig spotten.

 

De ijsvogel kan ik nu niet tonen aan jullie, de waterkip wel, ik zet ze in de fotogalerij zodat je mee kan genieten.

 

Fijne middag, groet, Monique