Ultiem geluk

10-04-2016 15:54

Ultiem geluk

 

Jullie weten, ik hou enorm van genieten. Van zoveel mogelijk en vooral die kleine dingetjes! Zo gaaf om van iets kleins te genieten, dat hebben jullie toch ook? Niet, vlieg je een dag door, zonder van de kleine dingen te genieten?? Oh joh, zonde, ik zou het toch eens gaan proberen hoor, je krijgt er zoveel voor terug. Oa wat meer rust en een blij gevoel, het werkt nog beter dan dat stofje wat in chocolade terug te vinden is, hahaha, stuk goedkoper en stukken beter voor de lijn!

 

Ik zit nu buiten, op ons nieuwe teak houten bankje die we vorig jaar in de uitverkoop op de kop hebben getikt. Het was echt een bankje die voor ons bedoeld was. Wij hebben achteraan in onze tuin een klein stukje steiger en precies helemaal aan het einde was er plek voor ‘dit’ bankje!! Exact de juiste maat. Sindsdien zitten we hier zo graag! Nu zit ik er alleen, met de zon die de rechterzijkant van mijn gezicht opwarmt. Dit stukje tuin steekt net wat uit…onze twee schuttingen staan iets meer terug de tuin in. Voor mij zie ik de struik van de buren, achter mij de struik van de andere buren, door deze twee struiken is dit echt een ideaal zitplekje geworden. Weinig last van wind (af en toe wel een briesje) en heerlijk in de zon, al vroeg in het jaar staat de zon op deze plek. Jullie lezen het al, echt een heerlijk plekje om te zitten en gewoon te genieten!!! Nu zit ik er met mijn laptopje, een ander moment met mijn camera, ik zie altijd wel iets om te fotograferen, een mooie lucht, een vogel die hoog of laag in een boom zit. Een dikke hommel die voorbij vliegt of een meerkoet die een nest aan het maken is. Allemaal hele kleine momentjes van ultiem geluk!!

 

Ik doe nu mee aan de 7fotoweekse, het onderwerp is nu ‘vrij’, dan denk ik direct aan deze ultieme geluksmomenten, ik heb een paar dagen op de perfecte foto te maken die mij het gevoel ‘vrij’ geeft. Bovenstaande zijn al van dat soort momenten, het allerliefst maak ik een foto waar de toppen van een boom op staan en op de achtergrond een spoor van een vliegtuig of nog beter op de achtergrond een motorvliegtuigje die overkomt. Want deze staat nog op mijn lijstje dat ik dit wil gaan doen, de ervaring om in zo’n klein vliegtuigje te zitten en helemaal vrij van alles. In 2014 zijn we wezen zweefvliegen, dat gaf echt dat ‘vrij’ & ultiem geluk gevoel!! Dat was super gaaf!! Ooit wil ik dit nog x gaan doen. Voor nu staan er eerst nog andere momenten op de rol…andere wensjes….zoals een motorvliegtuigje. En dan met voorkeur over stukje zeeland of stukje rotterdam, beide leuk!

 

Wat geeft jouw een ultiem geluk moment? En heb jij ook elke dag een geluksmoment? Ik ben er benieuwd naar, leuk als jij deze deelt!

 

Ik ga nu nog even verder genieten, de wolken lijken hier weer wat weg te trekken….nog even genieten van het warme zonnetje en alle kleine momentjes om me heen!

 

Fijne dag!

Monique