Vooral veel voordelen van thuis werken.

12-12-2017 20:57

Voordelen en nadelen….

 

Er zijn van die dagen dan weeg je ze, die voor en nadelen.

 

Voordelen van thuis werken/eigen bedrijf:

Ik start mijn dag om half acht of om 4.15uur…(wanneer de wekker van vriendlief gaat).

Ik hoef in de winter geen iglo om te toveren in een auto.

Sta niet meer of niet meer zo vaak in de file.

Verbruik minder benzine.

Dus ook minder tanken of op tijd wegrijden en er achter komen dat eerst tanken best een goed idee was.

Ik kan mijn koffiepauze zelf inlassen.

Ik drink ook “echte” koffie i.p.v. troep uit een automaat.

Wat direct een stuk beter is voor mijn organen! Vroeger in mijn 20tige jaren – wauw wat klinkt dat jong en zo lang geleden is dit niet eens – dronk ik 7espresso per dag!!! Nou ja, espresso, het stond wel op het knopje waar ik dagelijks gebruik van maakte - . Na een aantal maanden ging mijn maag behoorlijk protesteren….gek was dat. Sindsdien drink ik zelden koffie uit een automaat. Direct genezen.

In mijn zelf ingelaste pauzes kan ik even mijn bijdrage aan het huishouden doen, zo blijft dat ook nog leuk! Nou ja, leuk?!

Geen overleg meer met een collega of een vlaggetjes systeem wanneer ik van mijn plek wil/moet.

Lunch kan ik ook zelf indelen. Geen roosters meer of om 12uur (terwijl ik dan zelden al honger had) of pas om 13.30uur lunchen (i.v.m. pauzes die uitliepen van andere collega’s en hierdoor dik over je hongerpunt heen).

Het werk meenemen naar huis is ook niet meer, ik ben al thuis….euh of is dit een nadeel?

Tot in de eeuwigheid geen discussies meer dat ik echt GEEN TAART wil bij mijn koffie, thee of water…..Herkenbaar? Mijn ervaring iedereen op kantoor was altijd 'in theorie' aan de lijn en waren heel erg bezig met of jij wel of niet de taart kon weerstaan.

     

Wat ook heel fijn is, dat ik mijn #deskopruimikvindallesmethode niet meer hoef uit te leggen!!! Ik heb mijn eigen systeem altijd gehad op mijn werkplek, werkte fantastisch 'voor mij', hahaha.

Tot slot, geen verplichte vergaderingen en uitjes meer!! Yeah! Ook hiermee was ik echt niet die ideale collega, ik bepaalde echt zelf of ik kwam of niet. Vergaderingen worden meestal gepland vlak na het werk, onder etenstijd die vervolgens uitlopen tot een uur of acht of negen. Met de reden dat het ‘gezellig’ is om onderling samen eerst een hapje te eten, really????? Sorry, ik ben anders hierin. Vergaderen prima, maar niet ten koste van mijn vrije tijd. Gewoon onder werktijd is het beste plan.

Nadelen:

 

Euh…tja echte nadelen kan ik zo niet bedenken….want alles heeft dan ook weer zijn voordelen, bv.

 

Zelf aan de bak om geld in het laatje te krijgen.

Eigen baas, zelf dag indelen en zelf de verantwoording.

Eigen administratie bijhouden.

Echte koffie zetten.

Gewoon iets kwijt raken en weer vinden zonder dat iemand er last van heeft.

Zelf bepalen wanneer wel of niet iets kan.

Niet meer terug vallen op andere – gewoon zelf op je bek gaan en zelf weer opstaan en verder!

 

Alles wat ik hier noem, zijn geen echte nadelen, want deze vind ik alle leuk om te doen!!! Het is van mij, ik kies hiervoor en ga er voor! Lukt het op een manier niet, zoek ik verder naar een andere mogelijkheid!

 

Wat ik wel mis is die donderdagavond/namiddag “ff nog met de jongens de dag bespreken”. Oké, dit heeft enige uitleg nodig. - Ik werkte veelal op functies met een eigen technische dienst. Met de collega’s van eigen onderhoud of td of magazijn kon ik het goed vinden. En vaak kwamen we samen op een donderdag na werk. Dan was het gezellig! Gewoon even kort, we aten gewoon alle op tijd thuis. Gewoon even, bijkletsen, de gekke dingen bespreken. Onder het genot van een 0% biertje (nou ja, ik dan….). Dit waren echt de allerbeste vergaderingen ever!!! Heldere taal. Geen gezeur of gemier, je wist wat je aan elkaar had. TOP (goede herinneringen – kan er een boek overschrijven :-)) -.

 

Wat ik ook mis is: in alle vroegte -hartje winter- buiten de auto sneeuw of ijsvrij maken. Zo heerlijk wakker worden is dat. Veelal 'worden wakker' op de werkvloer waar de kachel hoog staat en met de eerder genoemde automaten koffie. Dit systeem werkt voor mij niet, geef mij maar de buitenlucht als start van de dag. Beide vallen onder het kopje “ik mis” en niet echt onder nadeel.

 

Wat zou nou een echt nadeel zijn, weet jij het? Let me know!

* fictieve naamkeuze

 

Vooral veel voordelen van thuis werken.

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht