Write for Lyme, LisanneLeeft, Sophia en vervolg tulpenbollen

08-12-2017 20:31

8 december 2017

 

Write for Lyme, ik was dit jaar beetje aan de late kant voor mij doen, toch de deadline nog gehaald! Dit jaar besloot ik om het hele toegestuurde lijstje een kaartje en evt klein cadeautje te doen. Was eerst nog even druk met leuk pakketje maken voor Lisanne (LisanneLeeft). Ze (Lisanne & familie) is nu in Duitsland, ze krijgt hier een stamcellenbehandeling betreft haar chronische Lyme.

 

Diegene die mij kennen (familie, vrienden en insta-volgers) weten dat ik graag post verstuur en naar Lisanne doe ik het al een tijdje. Ze is me erg dierbaar en hoop ook van harte dat deze behandeling aan gaat slaan en dat ze hierna beter gaat voelen en weer de dingen kan hervatten die ze zo graag doet, zoals creatief zijn, bloggen, vloggen etc en natuurlijk nog een miljoen andere dingen. Omdat ze nu een tijdje in Duitsland is, maakte ik voor haar een pakketje met allemaal kaartjes en leukigheidjes, zodat Verina (haar moeder) zo nu en dan tijdens haar behandeling haar kan verrassen met post uit NL. Ziek & post is nou eenmaal een goede match!

 

Hierna volgde het project “Write for Lyme”, echt een top actie, dankzij Berdien Renes @bybird & @writeforlyme. Tot en met vandaag kon je kaartjes schrijven voor kinderen en volwassenen die met deze vervelende ziekte elke dag battelen. Gewoon even leuke post bezorgen, te gek deze actie en wederom deed ik mee! Ik verstuurde mijn pakketje afgelopen woensdag. En vandaag was de laatste dag. Hoezo op het nippertje en vandaag zijn ook nog eens de postzegels op de post gegaan, want in al mijn enthousiasme vergat ik deze gewoon even bij te voegen. Slim!!!! Maar alsnog opgelost. Mijn moeder en tante hebben ook meegedaan, zo lief!!!! Ik heb ze allemaal geschreven, maar mijn moeder en tante doneerde mee voor postzegels, verzenden en kaartjes, super lief!

 

Het wegbrengen was ook weer erg leuk, ik tref vaak dezelfde vrouw bij ons pakketpunt in de buurt en ze vroeg meteen, he wat is dit? Wat voor liefs heb je nu weer gedaan, ik vertellen, ze vond het wederom geweldig! Wel leuk dat ik dan telkens dezelfde vrouw tref. Inmiddels kent ze mij ook een beetje, leuk toch!

 

Deze dagen kwam ook nog de leuke actie van mijn neefje voorbij. Hij tekende een ware Picasso ala Yaro. Super mooie tekening. Als hij 8 pakketjes verkocht, kreeg hij zijn tekening als poster en dat wilde hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag. Mijn buufjes (vlak naast ons en onze lieve 65+ buuf) kochten ook een pakketje, mijn lieve vriendin Joyce, een tante en mijn neef kochten ook een pakketje en natuurlijk opa en oma en zijn eigen papa en mama en wijzelf. Binnen een dag was alles verkocht, dus kom maar op met die poster. En de opbrengt gaat naar Sophia Kinderziekenhuis. Wat wij echt een goed doel vinden. Wil je Sophia ook steunen? Dat kan, je kunt o.a. elk jaar een kerstboomlichtje kopen en zo steun je het Sophia kinderziekenhuis. www.lichtjessophia.nl uiteraard vrijblijvend.

 

Vanmiddag zijn de kerstkaartjes voor de kids op de bus gegaan. Want hoe leuk is het om een eigen kaartje te krijgen! Deze nichtjes, neefjes en kids van vrienden vinden dit SUPER leuk! Ik verstuur wel kaarten in december, maar niet het geijkte zoals naar de hele familie en alle vrienden. Dit is hetzelfde met verjaardagen, ik vergeet ze vaak daar gaat het als eerste mis en ten tweede ben ik echt van de ‘zomaar’ een kaartje. Want dat is net zo leuk en soms nog wel leuker dan perse op de meest verwachte momenten. Zelf vind ik het natuurlijk ook heel gezellig om post te ontvangen – maar ik laat ieder vrij in wanneer deze iets wilt versturen, niets moet, alles mag!

 

Nu heerlijk weekend vieren!!! Fijn weekend, lieve groet, Monique

 

PS….de tulpenbollen zijn boven water! Nou ja, onder de aarde inmiddels.