Bessenwants, pimpelmezen en een koppeltje futen.

03-04-2018 23:51

Finally…de lente!

Oh wat waren we hier aan toe zeg! Een kreet die ik regelmatig om me heen hoor, op zich ben ik echt wel een winter mens. Kan er zo heel erg van genieten en nog een voordeel: over t algemeen kun je er op kleden! Toch vond ik het dit x ook ontzettend genieten als de zon volop scheen en nu het stiekem wat warmer wordt, geniet ik nog meer!!

 

Terwijl afgelopen winter echt helemaal niet zo streng was. Vroeger kon je na school nog tot in de late uurtjes schaatsen, niet 1 of 2 x in de winter, nee dagen achtereen…Dagen achtereen bevroren tenen omdat je net ietsje te lang buiten bleef. Net alsof we toen al wisten dat het jaren later over was met die ijspret. Om maar even aan te geven, toen trotseerde we dapper en met plezier de kou.

 

Maar goed, het is nu 4 april en lente! Vandaag tm donderdag geven ze nog behoorlijk prut weer op, bah. We besteden deze dagen ook met klussen, vinden we ook leuk om te doen, dus komt best goed. Aankomend weekend zou het beter worden! Yeah….lekker wandelen, genieten, fotograferen. HI wereld!!

 

Sinds dit jaar kom ik ook weer aan tuinieren toe, nog niet in het tempo als ik zou willen. Maar wel al genoeg om weer volop ervan te genieten. Ach joh. Als het maar lukt, hoe daar is altijd iets op te verzinnen! Lukt t niet rechts of linksom, dan nemen we gewoon dat pad met die hobbels & kuilen, ik hou wel van een uitdaginkje hahaha.

 

We hebben een vogelhuisje hangen aan de gevel van het huis en dan zien we de pimpelmezen er uit en in vliegen en een ander tijdstip zitten de koolmezen brutaal naar binnen te loeren. Het wordt nog spannend wie het gaat winnen met de huisvesting. De vrouwtjes eend kwam over de druif vliegen en ging op onderzoek of ze dit jaar wederom in onze tuin komt broeden. Ik vermoed dat de omstandigheden niet gunstig waren, want ik zie haar nog niet liggen en af en toe zie ik het mannetje wel alleen. Waar ze wel ligt, geen idee, even blijven opletten.

 

Een andere fotograaf attendeerde de oplettende kijker dat alle vogels en dieren nu koppeltjes vormen, wanneer je goed oplet zie je dit ook. Extra genietmomentjes zijn dit. Iets wat natuurlijk algemeen bekend is, maar toch door die extra tip let je er net weer even wat scherper op. Hoe leuk dan ook te zien. Afgelopen week was ik ooggetuigen van een paringsdans tussen 2 futen en tja was ook ooggetuige van het vervolg, hihi. Nog nooit gezien in het echie, hoe leuk was dat! Echt waanzinnig. Ik heb zo maar wat geknipt, want ik wilde het gewoon echt zien en niet perse door de lens. Er is toch nog iets van gelukt, kijk hier maar even.

 

Voor nu wens ik iedereen heel veel plezier met het genieten van elke dag, elk moment en kijk om je heen, naar boven en naar beneden. Zo trof ik vanmiddag bij het raam dicht doen een bessenwants op de dakpan. Toch nog even mijn Sony gepakt, want ik weet dat ze van doezelen in de zon houden en dat ik dan nog alle tijd heb om een shot te nemen.

 

Geniet van de lente!!

 

Groet, Monique