Beste wensen voor het nieuwe jaar!

02-01-2016 01:25

Al mijn bloglezers: Een fantastisch gezond en gezellig 2016!!!

Tjonge, alweer een jaar om! Wat gaat de tijd toch snel, niet normaal. Als we terugkijken naar het oude jaar, zijn al jullie dromen uitgekomen? Heb je het jaar kunnen volbrengen zoals jij wilde? Of kwam het in elk geval in de buurt, zijn er dingen die je echt anders had willen doen of heb je nergens spijt van en kijk je terug op een fantastisch jaar.

Ik wel, ondanks de vele hobbels en kuilen…het was in elk geval een jaar waar ik meer heb kunnen bewegen, meer mijn eigen dingen weer kunnen doen. Zoals autorijden, wandelen, wat minder zorgeloos op vakantie etc! Kortom meer mogelijkheden dan het jaar ervoor!

Toch heb ik nog wel het eea op mijn wensenlijst staan hoor, want ik ben er nog lang niet qua gezondheid, qua fitheid, qua mobiliteit, laat staan alles weer kunnen zoals ik voor september 2013 kon. Toch verander je wel, laatst zei mijn beste vriendin me nog: Mo, het is niet erg dat je bent veranderd….ik blijf daar nog wat over nadenken en nu dagen later denk ik…nee het is inderdaad niet erg. Maar wel wennen en toch nog een raar en dubbel gevoel. Eigenlijk wil je verder gaan en zo zijn, waar je was gebleven. Dus net voor het moment dat het je overkomt….dat moment even invriezen en zodra je daar voorbij bent het weer ontdooien en verder gaan.

Toch weet ik ergens dat elke verandering je kan veranderen, zeker ingrijpende veranderingen…gek genoeg weet je dat altijd als het om een ander gaat, maar wanneer het jezelf betref is het toch andere koek. Wat is dat toch?

In elk geval dit jaar weer heel wat op mijn wensenlijst, accepteren dat ik ben veranderd (laat ik hier maar mee beginnen, moet ergens een begin maken), toch nog verder op zoek naar meer gezondheid, misschien ook iets meer fitheid, maar vooral meer mobiliteit! Waarom op zoek gaan? Tja, niet alles is zwart wit en klaar als een klontje! Wat nog meer op mijn to do lijst….nou waar zal ik eens beginnen…..ik wil graag nog een ballonvaart met mijn vriend maken, een vlucht met een motorisch vliegtuigje boven Rotterdam, heerlijk lang weekend zeilen met mijn ouders, mijn neefje en/of nichtje te laten logeren bij ons, heerlijk erop uit met mijn vriend, een leuke job vinden, trouwen staat ook nog steeds op onze to do list, stuk verder klussen aan ons huis…..en zo zijn er nog wel tig dingen. Genoeg om het to do lijstje, ook zijn er kleinere wensjes, zoals een bezoekje afleggen naar mijn familie en/of vrienden (zonder afhankelijk te zijn van andermans vervoer) een artsenbezoek afleggen in mijn uppie, afspreken met iemand voor een bakkie en dat dit dan ook daadwerkelijk zal plaats vinden, oppassen op een van mijn neefjes of nichtje enz……wie weet wat 2016 ons brengt, al zou er maar iets meer gezondheid bij zijn, dan worden de ‘vanzelfsprekende’ avonturen, momenten, activiteiten wat meer realiseerbaar voor mij en voor mijn naaste omgeving!

Kortom wat 2016 ons ook gaat brengen, genieten zullen we van grote en kleine momenten!! Voor nu, wens ik jullie alle goeds toe en vooral veel gezondheid!! Enjoy!