Canadese ganzen

19-02-2018 08:37

Wanneer ik onderweg ben en het is niet naar de supermarkt heb ik eigenlijk altijd mijn camera bij. In uitzonderlijke gevallen alleen mijn telefoon, over het algemeen altijd ook mijn Sony Camera.

 

Is het een verslaving, nou dat zal ik niet ontkennen, want kan ik zonder camera? Euh, ja ik denk het wel, of ik er gelukkig van word is een tweede.

 

Ik zie elk uur van de dag wel een foto moment, het is niet zo dat ik elk uur dit vast leg, maar ik zie ze wel. Ene x is het een waanzinnig mooie lucht of iets heel grappigs wat je ziet. Een aantal weken geleden zag ik bv een mevrouw in de rij staan met een rugtas om, op zich niets grappigs aan, alleen aan de hengels van deze rugtas hingen een vier tal van die kleine stoffen tasjes. Onder het motto “altijd een tasje bij de hand” vond ik dit echt wel een foto moment. Alleen ik ben voorzichtig met het vastleggen van personen. Het wordt giga veel gedaan anno 2017, alleen ik vind de grens met privacy toch nog wel erg dichtbij. Zo zie je nog wel meer leuke momenten onderweg, ik zie het en denk had leuk geweest maar focus toch meer op de natuur. Want ook die geeft echt hele grappige momenten en die kun je vol overgave vast leggen.

 

Afgelopen weekend liepen we langs de Rottemeren, giga veel ganzen zie je hier overigens, volgens mij wordt Nederland echt een ganzenland, bizar ze vermenigvuldigen in een raptempo. Dit terzijde, er liepen 3 Canadese ganzen over het voetpad, ze staken over van dijkje naar het water. Leuk om te zien en leuk om vast te leggen, bij thuiskomst met het uitzoeken van de foto’s zie ik dat ze  -terwijl ze oversteken- alle drie met hun linker poot tegelijkertijd hun stapje doen. Te grappig en zo blij dat ik dit heb vastgelegd en nu met jullie kan delen.

 

Waar ik ook echt van kan genieten zijn de zonsopkomsten en zonsondergang. Wanneer we nog even in de woonkamer zitten aan het einde van de dag, zie ik soms in de ruit van onze kast een enorme mooie zonsondergang ontstaan. Elke keer kriebelt er dan iets en wil ik eigenlijk direct mijn camera pakken en naar het einde van de straat lopen, om deze vast te leggen. Als ik er nu over nadenk doe ik dit best vaak, maar niet altijd. Tja, het komt niet altijd gelegen. Ik kan nu eenmaal heel erg genieten van deze kleine dingen. Wat ik merk dat er steeds meer van deze natuur genieters zijn, lang leve Instagram, want hier wordt veel gedeeld en wat is dat leuk! Ik kwam al tijd te kort op een dag, toch weerhoud me dit niet om regelmatig ook het een en ander te delen op Instagram.

 

Het is gewoon mooi om te zien dat andere ook zo enorm van de natuur kunnen genieten, het is ook erg leuk om te zien, hoe anderen naar de natuur kijken. Kortom we genieten nog even lekker mee en rondom ons heen, zolang het kan doen we het.

 

Fijne dag!

 

Monique

 

Ps. Je vindt de foto van de Canadese ganzen hier.