Deodorant en natriumbicarbonaat

09-05-2016 23:17

Hallo!

 

Wat een lekker weertje was het toch, de afgelopen dagen. Hebben jullie nog wat leuks en ontspannends gedaan? Genoten van dit weer?

 

Vast wel, wij ook hoor. Heerlijk...ietsje minder qua benauwdheid mag van mij, want de druk is dan wel hoog en hierdoor lukt het mij niet om constant buiten de bivakkeren, paar graden minder of iets frissere wind zou perfect zijn! Hahaha, ieder heeft wel zijn/haar wens betreft het weer in NL.

 

Tijd geleden vertelde ik volgens mij al eerder over natriumbicarbonaat, wat een fijn product is dit toch! Natriumbicarbonaat is ook wel bekend onder de naam zuiveringszout of baking soda. Ik kocht toen eens een boek vol wetenswaardigheden over dit ingrediënt. Super interessant boek! Het boek heet: Natriumbicarbonaat en is geschreven door Dr. Mark Sircus mocht je het ook willen lezen, de moeite waard!

 

Welke deo's gebruiken jullie, wat ik zo naar vond is dat de ene deo niet echt lekker ruikt en soms had ik het idee nog meer te gaan transpireren van de deo's. Een tijd geleden las ik over dat de aluminium wat in deodorant zit niet echt heel goed is voor ons. Hierom besloot ik alleen nog maar deodorants te kopen zonder deze aluminium, het werd dan de 'zero' versie, bv v Sanex. Deze was fijn en het idee dat ik geen aluminium meer opnam deed me goed. Na het lezen van dit boek besloot ik over te gaan om dit product i.p.v. de zero deodorant. Dit beviel en beval zo goed! Ik zou het iedereen aan durven te raden! Het enige nadeel (ik vind het geen nadeel maar ik kan me indenken dat jullie dit als een nadeel zouden ervaren) is dat je badkamer vloer misschien ietsje vaker moet afdoen.

 

Hoe gebruik ik het? Ik doe een beetje op mijn hand (het is wit en poedervorm) en wrijf dit onder mijn oksel. Het meeste hecht zich daar, alleen er valt ook nog wel het e.e.a. naast  op mijn badkamermat en vloer. De poeder slaat wat wit uit op de tegels, kwestie van natte doek en weer droog maken en het is opgelost! Door deze keuze als deodorant zijn nare geurtjes verleden tijd. Zeker na een week als je het dan elke dag gebruikt. Ik kan zelfs soms een dag overslaan en dan nog steeds geen nare geurtjes. Groot voordeel...het is ook beter voor je kleding en ik ben er zelfs van overtuigd dat je op den duur minder transpireer. Ik transpireer gemiddeld, niet veel en gewoon op de momenten dat iedereen wel transpireer. Geen vlekken meer in witte of lichte kleding, geen geurtjes meer. Alleen wel poeder op de badkamervloer, persoonlijk vind ik dit nadeel niet opwegen tegen de enorme voordelen. Financieel is het namelijk ook nog een voordeel. Ik bestel mijn natriumbicarbonaat bij pit-pit, het is ook elders te verkrijgen bv bij drogist of natuurwinkels.

 

Mijn buurvrouw heb ik er ook kennis mee laten maken, zij is helemaal enthousiast en wil eigenlijk alleen nog maar dit gebruiken als deodorant. Wat voor deodorant gebruiken jullie, hebben jullie al eerder van deze mogelijkheid gehoord, lijkt het je wat? Ik zou het zeer zeker proberen. Natriumbicarbonaat is ook te gebruiken als schoonmaakmiddel, mieren bestrijden, rupsenplaag bestrijden, toevoeging voor vlekken in je was, shampoo etc etc. Ideaal, miskoop is het echt niet! Wil je er meer over weten, stuur me dan een e-mail met je vraag.  Reageren kan hieronder, want ben erg benieuwd of er al meerdere zijn die dit gebruiken.

Ik maakte een potje voor de buurvrouw:  .

 

groetjes, monique

Onderwerp: Deodorant en natriumbicarbonaat

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht