Herfst

21-11-2015 19:16

Heerlijk die herfst!!

Ondanks de regen, snel donker en guur temperatuurtje...hou ik echt van de herfst! De eerste najaarsstormen waar de pannen op de daken rammelen hebben we al gehad. Wat me opvalt dat er toch nog veel bomen zijn waar de bladeren nog aan hangen, tegen mijn verwachting in, want deze week ben ik hierdoor toch nog in de gelegenheid om de herfst met de camera vast te leggen. Zelfs hier en daar nog paddenstoelen te ontdekken en die prachtige kleuren van de verschillende bomen die wij hebben in Nederland. De diversiteit van paddenstoelen zijn echt redenen waarom ik fan van de herfst ben. Vooral dat knusse gevoel, gordijnen dicht, kaarsen aan, grote pot heerlijke thee, radio aan en heerlijk niets doen of werken aan je blog ;-) of iets anders creatiefs!! Heerlijk, echt weer zo'n typisch geniet moment. Ben ook reuze benieuwd of jullie ook zo kunnen genieten van de herfst. Uiteraard vind ik het een stuk minder tof als ik op de fiets zit in de vroege ochtend en vervolgens door dat 'fijne najaarsweer' volledig nat regent. De dag moet dan nog beginnen en zit je de eerste uren nog verkleumd achter je bureau. Hahaha, maar toch vind ik het er ook bij horen. We wonen nu eenmaal in Nederland en ons landje staat bekend om o.a. de regen.

Als we teveel mopperen op de regen, dan is er een geniale uitvinding!!....Het regenpak! Echt fantastische uitvinding, persoonlijk ben ik er niet zo van. Allereerst moet je dit echt even inplannen in je opstaan/weggaan schema! Als je heel wakker was de vorige dag, heb je opgelet wat de weervoorspellings werd voor de volgende dag en dus je regenpak klaar voor de start gelegd. Deze twee acties zijn aan mij niet echt besteed, ik zou er dan die betreffende ochtend erg in hebben en nog spontaan mijn regenpak bij elkaar moeten zoeken en dan heb je bv wel je regenjas, maar waar is die broek nou?? Zit dat niet in een tasje? Hoe geniaal was ik dan bezig toen ik mijn regenpak op ging bergen??!! Oei oei de tijd die gewoon doortikt, het wordt erg krap...oh hier ligt ie, nou ik heb m daar echt niet neergelegd hoor!! No way, dat verzin je toch niet?!

Oke, broek aan, jas aan en hop op de fiets richting het station. Hahaha, broek helemaal droog...behalve de onderste 10cm! Ik noemde het al eerder ..ik ben 1.90cm lang en die regenbroeken zijn over t algemeen niet zo lang, overigens zijn mijn laarzen of schoenen ook helemaal doorweekt. Dan kom je op het station, echt tijd om je regenpak uit te doen heb je niet (want zoals je hier boven leest heb ik al enige marge verloren) dus hop trap naar beneden, trap omhoog en snel de trein in. Nu is het al weer een tijdje geleden dat ik met het openbaar vervoer ben geweest maar aantal jaar geleden stond ik over t algemeen in de trein en stond de volgende passagier redelijk dicht op me. Dit is niet het moment om mij van mijn regenpak te ontdoen. Vaak is het best al warm in de trein en geloof mij, fietsen in je eigen kleding + regenpak zorgt ook voor extra warmte. Trap af en op en vlug de trein in geeft ook weer extra warmte en dan staan tussen al die mensen in regenpak....warm...warm...WARM!! Hierdoor niet echt een heel slim plan om het regenpak alsnog uit te gaan doen. Want straks op bestemming loop je op zo'n tochtig station, koudje ligt dik op de loer. Afijn, totally bezweet verschijn je op je werk. Daar moet je je als nog ontdoen van dit fantastische regenpak en sta je nog zeker een dik kwartier je haar goed te doen, koffie te drinken en bij te komen voordat je echt aan je werk kunt gaan! Nee, dit resultaat is niet echt veel beter dan totaal verregenen en vervolgens op je werk nog bijkomen en hopen dat je kleding snel opdroogt! Regenpak is net zo min als een paraplu iets wat bij mij past, een paraplu ....pffff ook zo'n fantastische uitvinding. Ja, tuurlijk deze is ideaal voor een fikse bui zonder wind! Hebben we die in ons land?? En dan het risico dat je die plu 'altijd' vergeet mee naar huis te nemen!!! Jullie niet??? Nou, ik wel, ben daar echt kei goed in! Die paar x dat ik regen heb op de heenweg, neem ik voor lief en waag me niet aan dat gedoe wat een regenpak en paraplu met zich mee brengt! Ik fiets dan in de regen naar mijn werk, mopper een beetje en zie de charme ervan in, dat het echt een typisch herfstweertje is, i love this!!!


Fijne herfst!!!

Nieuwsbrief

Abonneer op mijn nieuwsbrief: