Natriumbicarbonaat, wat kun je ermee??!

06-01-2017 23:28

Bicarbonaat of te wel baking soda, zuiveringszout oftewel natriumbicarbonaat!

 

Te gebruiken voor heeeeeeeeeeeeeeel veel doeleinden, zelf gebruik ik het voor deo.

Waarom?

Het is goedkoop, fris, schoon en zit geen schadelijke stoffen in, dus neem je ook geen schadelijke stoffen op en dat voorkomt weer dat je hormonen hiervan in de war raken. Hierbij geen last meer van luchtjes, je kleding gaat langer mee en je transpireert minder.

 

Hoe gebruik je het dan? Je schud een beetje op je hand en met je hand breng je het aan onder je oksel. Het enige wil ik je wel meegeven, doe dit terwijl je in bad staat of op een badmat, want er dwarrelt ook wat op de grond. Wanneer je in het bad staat, spoel je het zo weg en de badmat schud je buiten uit. Het kan geen kwaad voor het milieu.

 

Sterker nog het is juist goed product, want je kunt deze ook echt gebruiken voor meerdere doeleindes wat uiteindelijk in jouw portemonnee scheelt en ook nog eens gunstig voor het milieu. Denk hierbij bijvoorbeeld als onkruidverdelger. Wel even paar dagen droog weer nodig (moet vast lukken) persoonlijk haal ik dan altijd zoveel mogelijk al tussen de tegels weg, Strooi hierna bicarbonaat erop en ja het onkruid blijft echt langer weg!!! Eigenlijk net als de bestrijdingsmiddelen die je eco kan kopen, maar dit is nog beter + beter voor je portemonnee. Waar het ook fijn voor is, is shampoo!

 

Ja jullie lezen het goed, doe vlak voordat je onder de douche stapt 1,5 a 2 eetlepels in een senseo kopje en vul deze met water (ik zou lauw water aanraden, hihi) roer het goed door, neem het mee onder de douche. Maak je haar nat en giet goed gericht de inhoud van het kopje over je kruin en masseer deze direct goed in. Even op dit moment niet onder de douchestraal staan, kopje leeg, nog even inmasseren en goed uitspoelen onder de waterstraal. Begrijpen jullie mijn hint van lauw water ipv koud? Hierna heb je echt het gevoel dat je haar schoon is! Heb je lang haar of heel dik haar, kun je altijd zien he of er dan meer nodig is. Maar dit zou voldoende moeten zijn. Ben je heel erg gewend aan conditioner dan heb ik me laten vertellen dat het echt een aanrader is om appelazijn in huis te nemen en na je wasbeurt hiervan ook een kopje over je haar te doen en ook weer goed uitspoelen. Je haar is hierna zo zacht!! Het is voor je gevoel even een gedoe, het went heel snel.

 

En ik merk dat de voordelen hiervan zijn dat je geen overheersende geuren hebt (kan ik niet altijd tegen), je minder snel je douchecabine schoon moet maken, het is beter voor je tegels en de riolering en ook fijner voor jouw eigen budget uiteindelijk + help je stiekem mee aan het milieu. Je bespaart uiteindelijk plastic flessen uit en shampoo die vol met zooi zitten wat niet ok is voor het milieu! Lijkt mij wat ‘gedoe’ waard, voor mij wel!

 

Verder gebruik ik zelf bicarbonaat ook voor mijn was. Ik maak zelf wasmiddel (van Marseille zeep, water en soda) en bij de witte was doe ik altijd nog 2 eetlepels natriumbicarbonaat erbij, hierdoor blijft mijn witte was ook echt wit! Echt heel fijn! Verder is het ook nog eens goed voor je wasmachine. Waarvoor is het nog meer handig? Nou echt, heel veel dingen! Ik noem ze niet allemaal in mijn artikel, want dan is het lezen voor jullie niet meer leuk met al die lange artikels. Je kunt het ook gebruiken om tandpasta mee te maken. Dit icm kokosolie en paar druppels etherische olie pepermunt bv. Goed voor je tandvlees, bacteriën en stralende lach al zou ik dan eerder aanraden om met Kurkuma te gaan poetsen. Daar vertel ik je graag een volgende x meer over, voor nu is natriumbicarbonaat een favo bij ons thuis en met dikke stip op nummer 1 als deo! Kennen jullie het? En gebruik jij het ook of heb ik je nu op een idee gebracht? Ik ben nieuwsgierig naar jouw reactie!

Onderwerp: Natriumbicarbonaat, wat kun je ermee??!

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht