Nestje koolmezen in onze tuin.

22-05-2017 14:09

Koolmezen

 

Oh wat is het toch weer genieten om zo’n vogelhuisje bezet te hebben in de tuin met jonge koolmezen, de ouders vliegen wat af hoor. Het begon toen onze notenboom amper nog bladeren had en ze redelijk nog in het zicht waren. Maar nu de jonge wat ouder zijn is hun huisje wat meer verscholen en dit is hard nodig, want de raaf vliegt behoorlijk brutaal dwars door onze tuin op en neer. We hebben ook al de vlaamse gaai gespot dus het wordt erg spannend.

 

Zo wie zo nu, want ze worden steeds groter en we weten niet exact wanneer het nestje is geboren dus tellen heeft weinig zin dan om het soort van in de gaten te houden wanneer ze gaan uitvliegen. Toch denk ik dat dit niet lang meer zal duren. Ze springen al naar het gaatje van het huisje en proberen met heel veel strekken al naar boven te gluren. Ik heb ze nog niet horen fladderen in het huisje, dit doen ze namelijk zodra ze bijna uitvliegen. Morgen maar weer es kijken of ze er nog in zitten, nou ja, kijken, luisteren is al voldoende want ze maken geluid voor tien koolmezen! Hahahaha….zo leuk. Vandaag getracht de vliegende mama of papa op de foto te zetten, zodra ze hun prooi hebben afgeleverd bij de kleintjes vliegen ze weer van het huisje vandaan op zoek naar een nieuwe voorraad en dat moment heb ik getracht vast te leggen voor vandaag, straks maar eens kijken of het me gelukt is!

 

Gisteren nam ik een foto en dan zie je het gevangen prooitje nog uit het bekje steken van een jonge, hoe grappig is dat!! Tof, dat dit gelukt is, de dag ervoor nam ik een foto dat de mama of papa koolmees de prooi in het bekje van een jonge stopte en soms heb ik het geluk dat er meerdere bekjes op de foto staan. Al met al genieten, zo nu en dan maak ik een klein filmpje voor familie en instagram en af en toe trek ik er een uur voor uit om de perfecte foto te nemen (lees: 100 foto’s waar mogelijk 1 a 2 hele goede tussen zitten, die bewaar ik en de rest delete ik). Al met al echt genieten en vanavond terwijl ik deze blogpost en eentje over de Fotofair schrijf zit ik in de tuin, 2 meter afstand van het huisje, mee genietend van deze familie koolmees. Love it!!! Echt een typisch ‘genietmoment’.

 

Fijne avond!

 

Groet, monique