Operatie

15-02-2016 21:00

Operatie

En daar was de dag van de operatie, de dag waar ik zo tegen aan had gehikt…..vanaf september 2014. De dag die ik eigenlijk over wilde slaan, de dag brak toch aan. Ze moeten eruit, nu we weten wat het is, wil ik ook dat ze eruit gaan. Alleen zo zenuwachtig, zou ik nog wakker worden??? Jij denkt nu…nou ja, tuurlijk wordt je wakker, hallo wat is dat nu voor geks! Wist je dat dit wordt onderschat….algehele narcose is toch een risico. Net als dat je onder een bus terecht kan komen of dat er een vliegtuig neerstort…ook van deze dingen kun je tegenwoordig niet meer zeggen ‘dat overkomt jou niet!’.

Vorige week heeft de anesthesist me aardig gerust gesteld, ik had nog de herinneringen vers in mijn hoofd van uit mijn jeugd. Tuurlijk zijn ze nu verder qua technologie en tuurlijk zijn de middelen verbeterd ten op zichte van vroeger….maar als geen ander (helaas uit eigen ervaring van de afgelopen 2,5jaar) weet ik ook dat artsen fouten maken, niet over hun fouten hebben, dat er medisch gezien behoorlijke missers gemaakt kunnen worden. Dat nazorg niet vanzelfsprekend is anno 2014/15/16…dat vriendelijkheid in ziekenhuizen niet altijd vanzelf gaat en ook zijn we allemaal mensen die ook fouten kunnen en mogen maken. Risico heb je altijd! Oke, ik had groen licht van de anesthesist, ben toch sterker qua weerstand en conditie dan ik zelf vond. Dit was een goed teken, ik heb me er ook aan vast geklampt dit moest een goed teken zijn! Angst weg??? Gedeeltelijk…anesthesist heeft ‘live’ mijn angst meegemaakt en beloofd dat er uiterst zorgvuldig mee om werd gegaan. Uiteindelijk heeft mijn gevoel hierin mijzelf gerustgesteld. Maar nu kwam alles wel heel dicht bij! Morgen….morgen wordt ik geopereerd. Hopelijk gaat alles goed en word ik weer wakker! Hopelijk geen complicaties en hopelijk worden er geen zenuwen geraakt! En dan het herstel….mwa….ik herstel nog steeds van wat er in 2013 gebeurde…dusssss. Ach joh, ik ben sterk, tuurlijk ook deze hobbel neem ik en win ik!! Het herstel is voor latere zorg…eerst de operatie. Tot morgen!! (vlgd blog zal wel even duren gezien mijn energie level).

Groetjes, monique