Prachtige dag

20-04-2018 19:43

Wat een heerlijke dag vandaag en het leuke is, dat deze nog niet om is. Alles staat klaar, tripod, xtra batt, uv filter eraf gehaald, bevestiging ding (kan ff niet op t woord komen…beetje traag door die zon ) in ieder geval het tussenstuk tussen camera en tripod.

 

Wat haal ik me op mijn hals….want met de tripod op stap komt toch wel heel dichtbij sporten en dat op een vrijdagavond…het moet niet veel gekker worden. Waarom doe ik het dan? Nou, ik wil heel graag straks nog een poging wagen voor het gouden uurtje en de zonsondergang.

 

Ben helemaal voorbereid en weet exact waar ik wil gaan staan/zitten. Ik heb zelfs een backup plek, voor het geval dat er meerdere fanatiekelingen zijn die met het zelfde idee er op uit zijn getrokken. Moet heel eerlijk zeggen, ik kom niet echt veel collega’s tegen. Heel af en toe, maar die zie ik vervolgens alleen er maar mee lopen om hun nek ofzo…zo heel onhandig aan de voorzijde…au.

 

Ik maak het me graag zo gemakkelijk mogelijk. Heb altijd een draagriem, waar ik zowel mijn monopod als mijn camera aan kan bevestigen. Verder een gewoon rugtasje, waar eigenlijk alleen het noodzakelijke in zit, mijn fles met water is het meeste gewicht denk ik. Tenminste op de heenweg dan.

 

Al dat gesjouw, sorry, is niet aan mij besteed. Ik heb bewust gekozen voor een compact camera en niet eentje met allerlei verschillende lenzen voor verschillende situaties en draag je zo een hele dag een volle (zware) rugzak met je mee….no way!

 

Even terug naar mijn collega’s die ik praktisch niet tegenkom in persoon dan. Begin van de week liep een man redelijk op leeftijd (gok ik) mij voorbij. Hij bleef met een verbaasd gezicht staan zijdelings van me, hmmmm mormelde hij, is dat uw camera. Het kwam er op neer dat hij nogal verbaasd was dat ik zowel aan de wandel was en dat ik mijn camera zowaar op mijn monopad in 1 hand vasthield. Tsss dat dit kon. Nou, meneer had een camera thuis met zo'n hele grote lens erop en deze had hij ook op zo'n........(statief, alleen hij gebruikte een heel duur woord ???) en daar kon hij echt niet mee gaan wandelen!!!

Ik (met een kleine glimlach): Ah, dat bedoeld u, ik wel en nee het is geen zware combi. Ik heb hier heel bewust voor gekozen. Mr: hmmmmm, goedemiddag!

Dat dus, dat soort collega’s kom ik tegen. Geweldig toch! 

Of gisteren sta ik helemaal verliefd naar een zwart lammetje te kijken, te genieten en uiteraard te proberen vast te leggen, zonder dat ik languit in de brandnetels terecht kom. Was een goede uitdaging, komt er een man aan lopen met een hele grote lens met een klein cameraatje erachter, hahaha. Hangend naar voren om zijn nek, dit zal echt een ideale wandel combi zijn…hij kijkt naar de schapen en loopt door. Prima natuurlijk. Want hij maakt misschien van hele andere objecten foto’s. Verder kom ik zo nu en dan nog wel een smartphone fotograaf tegen, dat was het dan wel! Dus hoogstwaarschijnlijk zit ik straks als enige in het gouden uurtje en de zonsondergang, toch voor de zekerheid een backup plekje, you never know, toch?

 

Al met al was het een heerlijk zonnig met een mooie temperatuur dagje. Vanochtend een prachtige zonsopkomst, vanmiddag lekker naar t water geweest en straks nog even het natuurgebied in. Kortom goed begin van een top weekend!!

 

Fijn weekend!!