Scheepvaart

23-06-2018 23:01

Scheepvaart

 

Tja, waar komt die interesse nu vandaan he. T zal ongetwijfeld te maken hebben dat ik ooit koos om mijn fulltime job op te zeggen en weer te gaan studeren. Ik koos voor een MEAO (zo noemde ze dat vroeger, haha) en dan richting Internationale Handel. Ja, ik vond het gaaf om in het Duits (sprak het amper) en Engels brieven en documenten op te stellen & te communiceren. Tja, je bent jong en wilt wat he. Ik deed deze MEAO in twee jaar tijd en ik had vrijwel direct erna werk in de scheepvaart!

 

Ik werkte bij een bedrijf wat officieel gevestigd zat in Rotterdam, maar daadwerkelijk in Vlaardingen stond haha. Wel zo makkelijk voor mij, want ik woonde toen nog in Vlaardingen en kon er op het fietsje heen. Ik heb hier echt met plezier gewerkt en het bedrijf deed ankers verschepen over de hele wereld. En ja, bij elke boot die ik zie, kijk ik altijd naar het anker. Zo tic blijf je houden, hahaha. Eigenlijk mijn verdere carrière niet echt in de scheepvaart gezeten, gek. Je gaat bewust iets studeren, je krijgt er aansluitend een baan in en nu aantal jaar, iets meer dan aantal jaar. Maar anders klink ik direct zo oud en dat ben ik echt nog niet, nee echt niet! Haha. Werk ik niet meer in de scheepvaart, gek hoe het dan ineens kan lopen. Ik bleef nog wel een tijdje in de Internationale handel, namelijk inkoop bij technische bedrijven en daarna rolde ik eigenlijk per toeval naar de branche woningcorporatie waar ik dan wel op afdeling Techniek bleef. Alleen nog heel sporadisch Duits sprak en Engels een stuk minder. Het loopt zoals het loopt, alleen nu weer terug in de scheepvaart? Er is heel veel veranderd in al die jaren, zal dan waarschijnlijk wel weer een opfriscursus nodig hebben. Voorlopig hou ik het bij mijn eigen bedrijf, maar ach wie weet in de toekomst.

 

Wat een luxe is, is dat we tegen Rotterdam aan wonen en Rotterdam heeft echt een geweldige grote haven. Mijn vriend werkt veel voor zijn werk in de Waalhaven en tja wat krijg je dan, dat je zo nu en dan hoort, wat voor gaaf schip er ligt. Kort erna gaan we kijken en dan ben ik getriggerd. Dan gaan mijn radars in mijn hoofd vanzelf draaien, waar ik nog graag een x een foto van wilt maken en hoe enz.

 

Een ander moment rijd ik er weer eens heen om alsnog die foto te schieten en soms ga ik er gewoon heen, om te bekijken of er iets is om vast te leggen. Kortom de liefde is er nog steeds. Alleen nu dan niet op kantoor als allround administratief medewerker, maar als fotograaf!

Laatst vroeg iemand mij of ze de foto ook kon kopen of op een kaart. JAAAAA , dat kan dat kan!!! Al mijn foto’s die je vindt op mijn insta of op mijn blog kan ik een fotokaart van maken. Leuk juist. Ze kunnen gewoon zo, maar als je het leuk vindt, kan ik er ook een tekst in zetten of een quote. Inmiddels heb ik nieuwe gemaakt en deze zijn al te vinden in mijn creatieve Giftshop, zal ook het e.e.a.. qua inspiratie hier neer zetten. Al de foto’s zijn door mij gemaakt en ik zou het erg prettig vinden dat je ze niet zomaar zelf gebruikt zonder overleg. Wel zo netjes. De quotes zijn of zelf bedacht of al bestaande quotes of teksten. Ik kan het maken zoals jij wilt. Aantallen zijn ook bespreekbaar en uitvergrotingen ook. Je kunt me of bereiken per e-mail: m.doolaar@live.nl of via privé bericht op Instagram: @florafaunavanmonique of @artvanmonique .

 

Let op, herken jij jezelf op een foto. Dit zal voornamelijk bij de sportfoto’s zo zijn en je vindt het niet prettig dat deze openbaar staat, laat me dit direct weten, want natuurlijk verwijder ik deze dan. Ik hoor heel veel dat men het juist leuk vindt dat ik jullie sporters vastleg, maar het kan natuurlijk best zo zijn dat jij het nou liever niet hebt. Geen probleem, gewoon even mailtje of via Instagram privé bericht en komt in orde.

 

Zie jij een foto er tussen, waar jij op staat en je zou deze graag in originele formaat willen hebben of juist als een afdruk. Ook dan graag reageren via e-mail of privé bericht van mijn Instagram (zie hier boven), tegen kleine vergoeding laat ik er een afdruk van maken of kan ik deze origineel sturen naar je.

 

Zie jij een foto er tussen, waar jij graag bv een verjaardagskaart van zou willen laten maken en deze direct naar de ontvanger wilt laten versturen! Ook dat is mogelijk, neem contact met mij op via e-mail: m.doolaar@live.nl of via privé bericht van een van mijn Instagram accounts (zie hierboven) en dan bespreken we details verder, leuk dat je geïnteresseerd bent!

 

Nog even terug naar het onderwerp Scheepvaart, ik word erg blij van een schip of iets bijzonders qua schepen, kranen ed. Maar ook van een mooie anker kan ik heel erg blij worden, of een steiger of iets. Rotterdam heeft echt een hele mooie haven en zo veel verschillende plekken waar je gewoon kan komen om de haven te bewonderen. Ik word er blij van! Ik heb vandaag ook weer wat foto’s geschoten, dus ik ga nu nog even wat foto’s bekijken.

 

Lieve groet,

Monique