'slechte' nagellak en brushkwast

15-05-2016 11:12

Goedemorgen iedereen!

 

Leuk dat jij weer een kijkje komt nemen op mijn blog. Ik liet 3 dagen geleden op mijn Instagram een shopfoto zien, kleine dingen die ik had gekocht bij de Hema. Ik noemde hier dat ik ‘slechte nagellak’ en een brush kwast voor mijn ‘deo’ had gekocht. De brushkwast heb ik getest, wanneer jullie mijn blog vaker lezen dan weten jullie dat ik als deo natriumbicarbonaat gebruik (ook wel zuiveringszout of baking soda genoemd) deze staat standaard in mijn badkamer in een potje die ik kocht bij dille kamille ;-). Ik doe wat poeder op mijn hand en wrijf dit onder mijn oksel. Probeer dit altijd boven de wasbak te doen, want anders valt het overtollige in de badmat of naast de badmat, hahaha, kan geen kwaad. Alleen badmat wel even wat vaker uitkloppen of wat er naast is gevallen op vegen. Ik bedacht me, misschien is zo’n brushkwast een idee. Ff dippen in mijn potje en dan onder de oksel aanbrengen.

 

Dit werd een spetterende nevelend effect….ik proefde t spul zelfs in mijn mond…ieuw..zout!!! en ipv het alleen nu op mijn oksel, badmat en naast mijn badmat lag, lag het overal en zat het overal!!! Aaaahhhh….geen succes dus. Toen bedacht ik me, misschien is het te droog, ik maakte de kwast wat nat onder de kraan en strooide wat poeder in mijn wasbak (schone wasbak hoor). Dippen en aanbrengen…nope ook geen succes, dus het leek ideaal maar is verder niet ideaal, mits je jouw badkamer es grondig wilde schoonmaken, dan is het wel een succes, want overal zit al wat natriumbicarbonaat, even met nat doekje overeen en badkamer heerlijk schoon, hahahaha.

 

Dan kocht ik toch weer een vrolijk mint kleurtje nagellak. In nagellak zitten ook heel veel chemische zooi dingen. Ik weet niet de benamingen (onthoud dat soort dingen slecht, ik lees het, ben zelf overtuigd, het onthouden om dit weer aan een derde te vertellen…tja dat is dan nog een dingetje) maar dat het chemisch is, dat is wat zeker is. Ruik er maar aan, ruikt het natuurlijk? no way!

 

Persoonlijk wil ik liever producten die op natuurbasis of nog beter volledig uit natuurproducten bestaan en zo min mogelijk chemisch of nog beter totaal niets chemisch. Waarom? Omdat het gezonder is voor mijn lichaam, heel veel ‘verkeerde’ ingrediënten hebben effect op je hormoonhuishouding. Gezien mijn hormoonhuishouding volledig op zijn gat lag ben ik me hierin gaan verdiepen en waar ik kan, haal ik winst en ja, het heeft effect. Niet dat ik nu een perfecte hormoonhuishouding heb, zo zachtjes aan en heel geleidelijk merk ik toch wel verschillen dus ben ik nóg enthousiast en blijf ik enthousiast om dit nog meer te doen. Producten zoeken en gebruiken die geheel of gedeeltelijk uit natuurlijke ingrediënten bestaan, ik voel me zo wie zo beter mentaal gezien. Het feit dat je ergens bewust mee bezig bent maakt me al heel erg blij + ik voel me fitter en gezonder en hierdoor word ik ook erg blij! Win win situatie voor mij. Dit is mijn keuze en ik zal de laatste zijn die jou zegt dat jij ook deze keuze moet maken. Ik vind namelijk dat iedereen hierin zelf moet (kunnen) beslissen.

 

Heb jij vragen of wil jij er meer over weten, dan wil ik met alle plezier mijn kennis delen maar ik wil niemand wat verplichten of opleggen, ieder maakt zijn eigen keuze en elke keuze is helemaal goed, want het is jouw keuze !!!

Ik had mezelf nog geen tijd gegund om me te verdiepen in de wereld van nagelverzorging en gezien het verschrikkelijk lekker weer was heb ik toch een potje ‘slechte (lees: chemische) nagellak’ gekocht voor mijn teennagels, die er nu heel vrolijk uitzien. Vandaag zijn ze niet te zien, want het is fris en ik heb sokken aan!

 

Ik zet het op mijn to do list, dat ik me nog eens ga verdiepen in de nagelverzorging keuzes. Ik gebruik qua make up eigenlijk alleen nog maar producten van Dr. Hauschka. Ook gebruik ik veel minder vaak mascara en oogschaduw dan voorheen, heb hier voor mezelf me rust hierin gevonden. Wanneer je goed voor jezelf zorgt: straal je elke dag en zie je er al stralend genoeg uit! Geen make-up nodig, nu was ik nooit van het plamuren. Door jezelf dicht te plamuren zal jouw huid niet kunnen ademen, ook doe je geen vitamine D oppakken (je zit tenslotte dicht) en dan te bedenken dat elk make up product vol zit met ‘slechte’ ingrediënten…bah nee mij niet gezien! Nogmaals, ieder moet dit voor zich weten, mijn keuze is het nooit geweest en nu ik mijn keuze heb gemaakt om ook nog eens over te stappen naar de meest natuurlijke variant heb ik direct de keuze gemaakt om te minderen in het gebruik. Heel eerlijk gezegd mis ik het niet. Ik gebruik het nu wanneer ik weg ga (als ik er erg in heb) mascara en sinds kort heb ik ook oogschaduw van Dr. Hauschka. Voordeel van dit soort producten is dat je geen chemische zooi meer nodig hebt om het te verwijderen van je gezicht. Gewoon met een molton padje en wat water schoon te maken. Goed voor je huid, goed voor je gezondheid en goed voor het milieu! Zie link bv v mascara: https://www.dr.hauschka.com/nl_NL/producten/volume-mascara/

 

Hebben jullie wel eens verdiept in de ingrediënten van make up? Zo ja, wat heeft dit opgeleverd voor jezelf. Ben je overstag gegaan of begin je er niet aan? Wil je er meer over weten, internet staat er vol van. Op de blog www.voedzo.nl vindt je een artikel hierover. Door dit artikel ben ik me er verder in gaan verdiepen.

Liefs, Monique

Onderwerp: 'slechte' nagellak en brushkwast

test

Datum: 17-05-2016 | Door: monique

dit is een test

Nieuw bericht