Surfers fotograferen

29-07-2018 22:40

29 juli 2018

 

Gisteren getriggerd door kite surfer Cynthia uit Arnhem die regelmatig aan onze kant van Nederland met haar man Sander komen kiten. Rockanje, Oostvoorne, Ouddorp of Maasvlakte. Gisteren hadden ze een goede sessie in Oostvoorne en vandaag was de wind minder fijn om weer zo’n sessie te ervaren.

 

Vandaag stond er niets op mijn planning, hierom besloot ik gisteren om deze dag vrij te houden om evt. weer eens een paar foto’s te schieten van surfers in Oostvoorne en/of Maasvlakte.

 

Gezellig even er op uit en zo fijn dat er weer wind is. Iets wat ik graag heb, wind!!!

We spieken eerst even op het Oostvoornse meer, ja windsurfers!! Yeah! Helaas wel helemaal aan de overkant. Ongeveer op de spot waar de Baardmannetjes voorheen vogels gingen spotten. Toch een paar geschoten, vermoed niet scherp te ver weg.

 

Hierna rijden we verder door het mooie landschap naar de parkeerplaats bij restaurant Aan Zee, we zien wel kitesurfers zich omkleden, dus goede hoop. Ondanks de wind is het vandaag toch nog wel heel drukkend weer. Ik voel dit aan mijn been, eigenlijk is wandelen niet zo heel goed idee. Laat staan door losse zand.

 

Mijn adrenaline wint! Daag, ben nu hier, verder in orde en gezond, ik ga foto’s schieten! PUNT. We lopen over een wat harder pad, dan weer door het mulle zand, dan weer wat harder pad. De luchtdruk is niet ok, ik voel dat het eigenlijk niet ok is. Toch loop ik door, of ik nu doorloop of terugloop, eigenlijk maakt het niet zo uit.

 

Helaas, aangekomen op het strand is het eb, ohno! Vergeten te checken, niet aan gedacht, wat super dom!! Wel zien we dat op de Maasvlakte ook het e.e.a. aan t surfen is, veel belovend. We lopen nog wat verder om op het natte stevige strand te komen. Ik schiet wat kitesurfers en besluit toch al snel terug te gaan. Stilstaan is vandaag ook geen goed idee!

 

En hier zijn vandaag geen flysurfers, helaas. Niet dat de gewone kiters of windsurfers minder interessant zijn, zeker niet. Maar om zonder pijn in mijn been terug te lopen heb ik eigenlijk even een stoot adrenaline nodig. Een goede kitesurfer of een flysurfer had me dit gegeven, super gaaf om deze te fotograferen. Maar deze zaten niet hier vandaag, dus zo snel mogelijk terug. Het is een behoorlijk parcours, we besluiten tijdens deze wandeling eerst koffie te drinken bij Aan Zee en dan door naar de Maasvlakte.

 

Tijdens het bakkie koffie, laat ik mijn been in een ruststand en langzaamaan trekt deze weer bij, gelukkig. We kunnen weer!! Slufter, here we come!! De zon schijnt een klein beetje, heerlijk! We rijden naar de Maasvlakte, de Slufter. Hier en daar maak ik wat foto’s onderweg en mini filmpjes. Ik word blij van de Maasvlakte en zeker van het strand gedeelte. Mijn been gaat goed, want ik ben op een plek waar ik graag ben!! Daarnaast doet mijn been het goed aan zee, win win situatie!

 

Aangekomen boven op de Slufter verschijnt er een brede smiley op mijn gezicht!! Yes, kitesurfers en flysurfers! Top!! De auto wordt schuin gezet, bij regen zou ik vanuit auto kunnen schieten. Toch blijf ik niet lang in de auto zitten, koud is het niet en ik wil dichter bij de surfers zijn. De helling naar beneden en omhoog ga ik vandaag niet redden. Het zij zo, vanuit hier is het ook prima te doen!

 

Ik ga aan de rand zitten, alleen daar zitten met uitzicht op het strand, de zee en de surfers met mijn fotocamera in mijn hand, meer geluk heb ik niet nodig. Dit is intens een top moment en nog geen foto geschoten! Genieten is niet moeilijk, echt niet. Vind iets waar jij blij van wordt en kies je moment.

 

Na tijdje zo gezeten te hebben, pak ik mijn camera, kies een camera-instelling en tuur over het strand. Ik zoek een flysurfer, volg er een paar en kies er een paar uit. En schiet en geniet volop!! Theoretisch als er een paar goede foto’s bij zitten en 1 topper ben ik tevreden. Vandaag sprak ik op mijn story van mijn Instagram account @florafaunavanmonique: als ik 10 goede foto’s heb en 1 topfoto ben ik blij!

 

Ik vond de ‘verweg’ foto die ik nam vanaf het eb strand in Oostvoorne, gericht met mijn lens op de Slufter, Maasvlakte Rotterdam een mooie foto die bij deze blog past. Prachtig gezicht, voorgrond de watervogels, dan al de kleurtjes van de kitesurfers en op de achtergrond nog een schip.

 

Heel scherp is de foto niet, kan ook niet gezien de afstand, toch spiegelt deze foto aan een enorm geniet moment voor mij. Dit is de reden waarom ik de foto graag met jullie deel. Hoe prachtig is Nederland dan, hoe mooi is Rotterdam! Kom op….geluk is echt vlakbij. Mijn geluk wel in elk geval.

 

Mijn been heb ik kapot gelopen door het mulle zand in combinatie met de luchtdruk buiten, het weer dus, heeft dit niet goed gedaan. Zonder adrenaline stoot loop ik deze kans, het komt wel weer goed. Hoop ik, hahahaha. De kitesurfers op de Slufter maakte veel goed! Afweging moet ik altijd maken en soms leg je het naast je neer en wint het geluk. En ga je ervoor en geniet je zo hard en zo veel mogelijk en hoop je dat de schade meevalt.

 

We gaan het zien. In elk geval een aantal dagen weer van de straat want ik heb  over de 300 foto’s geschoten, kom op!, hier zullen er toch wel 10 gelukt zijn plus 1 topper?? Hahaha, zo niet dan ga ik binnenkort weer schieten.

 

Tuurlijk, ik win mijn battle hoor. Hoever ik nu al ben, t.o.z. van vorig jaar. Geloof me, ik win dit!!! Hoe dan ook, want elke dag dat ik nog kan genieten en geen pijn heb, is perfect!!! T onmogelijke kan mogelijk worden, ik geloof hier in!


 

Op naar een nieuwe dag, nieuwe avonturen…

                                                                          Enjoy!

 

Groet, Monique

Surfers fotograferen

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht