Werkmannen en tulpenbollen

27-11-2017 13:54

Goedemorgen!

 

Vandaag een typische herfstdag, regen, guur en voor nu nog donker. Toch verwacht ik vandaag nog een beetje zon. Ze zijn bij ons voor bezig met de gasleidingen te vervangen, de hoofdleiding is al vervangen vorige week en nu worden alle aftakkingen gecontroleerd en evt vervangen. Hiervoor moeten ze misschien het een en ander overhoop halen in de tuintjes van alle bewoners.

 

Ik vond dit direct het moment mijn tuin leeg te halen en op te schonen. Zo kunnen de werkmannen gewoon hun gang gaan en heb ik de gelegenheid na afloop om mijn tuintje direct te vullen met tulpenbollen. Die ik ergens nog heb liggen. Lees, ik ben ze laatst tegen gekomen en dacht, oh wacht die moeten nog wel de grond in!

 

Dat wordt even goed nadenken waar en wanneer dit moment was, hahaha. Komt goed, ik vind alles wel weer. (ja, ik ben vaker wat kwijt of weet niet meer waar het lag – typisch gevalletje niet op de juiste plek opgeborgen). Zo nog wat leuks in het verschiet, verwacht niet dat de vorst al binnenkort erg streng zal zijn. En het is zo leuk zicht straks in het voorjaar al die bloembollen die op komen. Het staat gezellig en je hebt gratis pluk. Nou ja, gratis, eerst moet je ze wel aanschaffen natuurlijk. Ik doe ze vaak in een reclame kopen en als ze er eenmaal in zitten, dan heb je er echt een paar jaar plezier van!

 

Verder druk bezig nog achter de schermen. Wat een tijd er toch in zit, ben ook aan de cadeautjes begonnen voor de kerst. Hoe vieren jullie kerst?

Ik vind het altijd fijn om het rustig aan te doen, het is toch het moment dat je vrij bent van werk en dat je even hiervan kan genieten. Dit jaar zijn we gevraagd bij mijn ouders en mijn broer en zijn gezin ook. Gezellig! Vind het altijd wel heel typisch dat het in winkels en supermarkten zo belachelijk druk is, of er een strenge winter in aantocht is er worden karren vol geladen, heel bizar!

 

Daar heb ik dan echt helemaal niets mee. Ik eet misschien wel iets bij de koffie of een hartigheidje extra op de dag. Maar that’s it. Voor mij hoeft het niet zo. Persoonlijk wijk ik liever niet al te veel van mijn normale voedingspatroon. Hoe zit met jullie, horen jullie bij die massa die de winkelwagen extra vollaad of zijn de feestdagen hetzelfde als ieder andere dag? Vroeger werkte ik in de detailhandel en ik kreeg mega energie van al die drukte. De dag vloog om! Iedereen was in een gezellige bui dat merkte je wel, de sfeer was echt wel in feestdagen sfeer toz van een gewone doordeweekse werkdag. Leuke tijden waren dit.

 

Fijne dag!

Monique

Werkmannen en tulpenbollen

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht