whoop whoop-moment

03-03-2018 00:41

 

Een vriendin bedacht deze uitspraak en ik gebruik deze laatste tijd ook best veel, sorry Charis! Of misschien bedankt voor t bedenken.

 

Ik vind dit echt een ‘whoop whoop’ moment, want het sneeuwt! Ruim een uur geleden keek ik naar buiten en alles wit!!

 

                           Whoop Whoop!!

 

Ik besloot me dik aan te kleden, mobiel bij de hand, camera erbij, laarzen aan en gaan! Nou ja, gewoon even de achtertuin in hoor.

 

Het allerliefst ga ik in een stoel zitten en luisteren naar het vallen van de sneeuwvlokken, de stilte die er is als het sneeuwt of heeft gesneeuwd….de rust, de zen…de ..nou gewoon dat fantastische moment van silence. Soms zijn de Engelse woorden gewoon zo meer vanzelfsprekend.

 

Dus echt ook een ‘whoop whoop’ moment!

 

Tja en dan dat fotograferen he…hoe doe je dat als alles donker is en de weg, de bomen, de stoep etc. wit! Nou ja, wit? Ja, de sneeuw is wit! Hagelwit! Alleen die lantaarnpalen met hun spaarlampen.

 

Serieus he, wie dat ooit bedacht heeft, die spaarlamp. En dan ook nog eens langs de weg. De eerste uren in de nacht zie je nog steeds amper iets, zeker op die hele stille donkere weggetjes. Die je vaak tegen komt als je je vakantiehuisje zoekt. En dan zodra je de merels hoort, de mussen kwekkeren en het winterkoninkje zingt zijn ochtendlied, dan branden de lantaarnpalen voluit! Ja, dan is het niet meer nodig, want dan zien we alweer de contouren van de weg, het gras, de sloot. He he, dan hoeft het niet meer!

 

En waarom hebben we die spaarlampen, om zuinig te doen met verlichting, want??? Dat is beter voor het milieu, duurzamer! Goh, weleens gezien hoe verlicht sommige steden zijn en dan misschien niet in ons kikkerlandje, maar wel ook op deze aardbol. De billboards, de uithangborden, de non-stop winkels die 24uur open zijn etc….die hebben geen spaarlampen, daar brand dag in dag uit, uur in uur uit het licht!! Vandaar de naam ‘lichtstad’ wellicht vandaan komt en nee, dan gaan we hier in Nederland in de lantaarnpalen spaarlampen doen en vooral op die heel slecht verlichte wegen de lantaarnpalen gewoon niet branden of om en om en dan in een bocht net niet. Goed over nagedacht, echt!

 

Na deze zijstraat gaan we weer terug naar de clou van dit verhaal. Het Whoop Whoop moment, de wauw factor! De hagelwitte sneeuw die ik eigenlijk ook hagelwit wil vast leggen op mijn camera. Maar wat verrekt moeilijk wordt gemaakt door de fijne verlichting die nu brand in de straat. De straat zelf wordt nu verlicht door de hagelwitte sneeuw en de verlichting draagt bij dat deze sneeuw nu gelig en oranje achtig overkomt op mijn lens! Ik heb foefjes nodig, andere instellingen etc. om mijn sneeuw nog hagelwit te krijgen.

Zo jammer! Want nu is het juist zo mooi, nog geen bandensporen, nog geen voetstappen, nog strak pak sneeuw!!! Te mooi! Zo mooi!

 

Dit zijn echte genietmomenten, zelfs in de tuin, zelfs met de lantaarnpalen. Want deze staan er nu eenmaal, we gaan verder niet klagen over het vertroebelende effect ervan, nee ik geniet volop van dit moment. Hagelwit (iig in mijn gedachte), silence en je hoort enkel het heel licht neervallen van de mini poeder sneeuwvlokjes in het witte dekentje wat al op de grond ligt. Wauw!!!

 

Herkennen jullie dit moment? En kunnen jullie er ook van genieten?

 

Ik ga zo mijn foto’s even van mijn camera naar mijn computer halen en kijken of er misschien toch nog wat moois is gelukt! En morgen zal het vast en zeker weer verder genieten zijn, van de eventuele witte wereld en anders misschien van andere die mooie witte plaatjes hebben geschoten. Alvast heel veel geniet plezier!

 

Groetjes, Monique