Yeah!!

21-02-2016 22:16

Wakker!!!

Yeah!! Ik ben weer wakker!!!

Dit was mijn eerste zin, toen ik uit mijn narcose kwam! Pffffffffffffffffffffffff wat een opluchting..mijn ervaring is veranderd. Hij is niet meer zoals ik hiervoor herinnerde, het is een nieuwe herinnering geworden. Oa…dat de vriendelijkheid in dit ziekenhuis een pluim verdient! Leuk, ze hebben hier echt dezelfde Rotterdamse humor die ik heb!

De anesthesist die mij voor de operatie tijdens het gesprek wat je dan hebt met zo iemand toch redelijk had gerustgesteld kwam ik zelf ook nog tegen in de operatie kamer. Dit stelde me laatste restje zenuwen gerust! Hij was er, nu kwam het goed! Was ook zo weg na deze fijne ontmoeting! Het wakker worden ging ook totaal anders dan ik in mijn herinnering had van vroeger. Deze was zelfs wel grappig, achteraf gezien ;-)

Diegene die ik heb gesproken vlak na het wakker worden, weten exact wat ik bedoel!

De operatie is goed gegaan, ondanks alle goede zorg die ik in dit ziekenhuis heb gekregen was mijn visite aan dit ziekenhuis ook heel kort. Met een wonddrain en wat informatie over deze drain werd ik in een snelle zucht ontslagen. Vroeger bleef je nog een nachtje over, niet dat dit een ideale situatie is. Mijn ervaring, ziekenhuisbedden zijn gemaakt om hier NIET comfortabel op te liggen, laat staan dat je erop spontaan in slaap zal vallen. Het ziekenhuis zelf is GEEN oase van rust….laat in de avond komen ze nog even een checkup doen, hoor je nog wat geschuifel, gerommel en gepraat…terwijl je net ‘per ongeluk’ was weggedommeld en als je dan eindelijk denk dat je in een soort van nachtrust bent gevallen, wordt er met veel geluid en gestommel de gordijnen open gesjeesd (bedenk me in de wintertijd dat dit niet wordt gedaan…want dan is het om die tijd nog donker…effect weg) afijn om mijn verhaal te vervolgen. Heel vroeg (voor je gevoel …in de nacht…) komen ze alweer met de eerste checkup en een waterval aan informatie; hoe laat je ontbijt krijgt en of jij één van de gelukkige bent die ontbijt krijgt, hoe laat de arts zijn ronde doet en hoe laat ze weer een checkup komen doen! Alles behalve ideaal om in het ziekenhuis te ‘mogen’ overnachten. Wat wel fijn is, als dit wel toegestaan wordt. Als er iets opdoet, dat ze er dan als de kippen bij zijn. Als er iets opdoet, dat jij dan niet met je ‘low-energie-level’ naar het ziekenhuis toe hoeft te gaan, nee je bent er dan al! Ik werd ontslagen, samen met mijn wonddrain reden we naar huis. Ik ben creatief aangelegd, zo’n wonddrain…hmmm lastig…zelf ben ik bijna 2 meter, hier hebben ze vast rekening mee gehouden. Er zat een behoorlijke lengte slang aan de drain en aan het einde een best kolossaal formaat hard plastic fles. Ver van te voren werd mij verteld dat ik een wonddrain zou krijgen en dat er een fles aan bevestigd zou zijn. Zelf ga je hier visueel over nadenken en zie je het al voor je dat je met een glazen melk fles (dat beeld kreeg ik ) moest lopen. Hoe ging je dit dan doen met douchen, naar toilet etc etc. Later bedacht ik me, het zal vast niet van glas zijn en vast ook niet kolossaal….hmmmm in het eerste kreeg ik gelijk, in het tweede niet. Jammer hoor.

Het vergde ook wel enige creativiteit moet ik zeggen, maar oplossing gevonden. Ik trok de komende dagen mijn oversized trainingsbroek aan en in de zak van deze broek paste perfect deze fles! Easy!!! Nou ja, nog wel even blijven opletten…want er bleef wel een flinke lus van de slang buiten boord….toch wel voorzichtig langs deurkrukken en leuningen.

De wonddrain deed zijn werk goed, na 2 dagen ‘creatief met drain’ mocht de drain eruit. Ook een ervaring apart, pijnlijk…mwa dat ging wel….akelig…ja! akelig gevoel. Maar wederom weer een hele vriendelijke verpleegkundige en ze deed haar werk super!

En nu?

Nu herstellen! Tijd geven, de tijd nemen, mezelf tijd gunnen en elke dag stapje vooruit. Bij stapjes achteruit…niet erg…daarna weer vooruit! Komt goed…volgende week terug naar het ziekenhuis. De voorzorg, het begrip voor mijn situatie (lees mijn gezondheidsklachten die los van dit staan), de luisterende oren, de begeleiding naar de operatie, tijdens de operatie en na de operatie. Dit ziekenhuis krijgt van mij een dikke pluim!! Ik hoop dat ik deze ervaring vast mag blijven houden en dat alle vervolg bezoekjes ook zo gaan verlopen!

Groetjes, monique

ps. lieve schat, jij zo ontzettend bedankt voor al je steun en al het liefs! Love you!

Pap, mam, broer jullie ook zo enorm bedankt voor alle steun en enjoy! momenten (deze gaven mij de ontspanning die ik zo nodig had)

Lieve andere vrienden/familie bedankt voor alle hulp, steun, luisterend oor en begrip!